Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taimse kauba veol Venemaale annavad Eestile soodsad otsused ennast oodata

    Venemaa boikoti murdmiseks ülevaate saamiseks korraldatud pressikonverentsil, kuhu kaubandus-tööstuskoda ja veokorraldajaid ühendav Ekspedeerijate Assotsiatsioon olid kutsunud ka põllumajandusministeeriumi, välisministeeriumi, taimetoodangu inspektsiooni ning maksu- ja tolliameti esindajad, koorus välja pea ainsa võimalusena, et ettevõtete olukord läheb hoopis hullemaks.
    ?Eesti on müünud end välismaalastele kui spetsialisti, kes tunneb Vene turgu,? ütles kaubandus-tööstuskoja tegevjuht Siim Raie. See tähendab ühtlasi, et pikka aega kestev boikott vähendab märgatavalt Eesti SKPd, tööhõivet ja maksulaekumist. Täpsemini moodustab taimse kauba transiit üle poole sellest, mis kütuse ja puisteainete kõrval Eesti-Vene piiri ületab. Juba ajalooliselt veetakse läbi Eesti 100 000 tonni kakaoube aastas, suur osa Venemaal ostetavast kohvist ning maitseainetest.
    Põllumajandusministeeriumi välissuhete ja arenduse asekantsleri kt Ruve ?ank tunnistas: ?Tean, et Venemaa poolt on arutatud ajutist lahendust, kuid Euroopa Liidu poolt on seda mitu korda edasi lükatud.? ?ank ütles, et Venemaa on juba ammu soovinud, et Euroopa Liit ühtsed taimesertifikaadid kehtestaks ning kontrollisüsteemi tõhustaks. EL on senini keeldunud, kuna pooldab ettevõtete enesekontrolli. Venemaa seevastu tähtsustab kontrollifunktsioonis riiki.
    Näiteks Eestilt nõuab Venemaa boikoti lõpetamiseks, et kontrollitaks kõiki piiri ületavaid kaubapartiisid, mis pole põllumajandusministeeriumi hinnangul füüsiliselt võimalik, kui kauba lähetaja mõnes teises Euroopa Liidu vanas liikmesriigis kontrolli lõdvalt suhtub.
    Maksu- ja tolliameti tollikontrolli osakonna juhataja Urmas Järg ütles, et taimetoodangu inspektsioon ja toll on ühendanud infosüsteemi nii, et kui Eesti taimeinspektor kaubale või ettevõttele mingid piirangud seab, muutuvad samad andmed otsekohe ka tollisüsteemis nähtavaks. Venemaale pole sellest senini piisanud.
    ?Miks satuvad Hollandi lilled ja muu kahjuritega ning võltsitud sertifikaatidega kaubad liikuma üle Eesti riigipiiri?? küsis Eesti Mereagentuuri arendusjuht Teet Tammiste ja avaldas kahtlust, kas tollis üldse toimub kontrolli. ?Kontroll piiril on nõrk,? lausus Tammiste, ?ja Eesti tasandil pole ükski minister suutnud asjaga tegeleda.?
    KS Stivideerimise ASi juhi Toivo Prommi sõnul on ettevõtjad tellinud õigusliku hinnangu ning valmistuvad kahjutasu nõudma. ?Meil pole teada, mida on riik ja Europa Komisjon teinud meie põhiõiguste tagamiseks, milleks on ettevõtlusvabadus,? ütles ta. ?Kui selgub, et Venemaa nõuded on õigustatud, kavatseme kahjud sisse nõuda riigivastutuse seaduse alusel.?
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.