Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Bravocom: operaatorid eksitavad kliente
Lisaks sideametile ja mobiilioperaatoritele osalevad ümarlaual ka tarbijakaitseamet ja konkurentsiamet.
?Näeme, et täna mobiilisektoris kasutatavad võtted on lähedal tarbija eksitamisele ning ausa konkurentsi põhimõtete rikkumisele. Seoses numbrivabadusega ning konkurentsi tihenemisega võib aga olukord veelgi halveneda ning mõjuda kahjulikult mobiilisektori mainele tervikuna,? ütles Bravocomi juhatuse esimees Peep Põldsamm eilses pressiteates.
Tarbija usalduse ning ausa konkurentsi vastu suunatud tegevuste näiteks tõi Põldsamm mitmesugused trahvid, eritasud ning keerulise ja eksitavalt mõjuva hinnaesitluse, samuti sooduspakkumistele peenikeses kirjas lisatud kitsendavad lisatingimused, mis pakkumise peaaegu mõttetuks muudavad.
Näiteks pakub Radiolinja praegu 1kroonise sissemaksu ja soodushinnaga mobiiltelefone, kuid lepingu ennetähtaegsel katkestamisel tuleb 1000 krooni trahvi maksta.
Ka järelmaksuga telefoni ostmisel sõlmitakse kliendiga liitumislepingu lisa, mis kohustab klienti telefoni hoidma avatuna järelmaksu perioodi vältel. Eraldi arvet osamaksete tasumiseks ei saadeta ? maksed toimuvad kohustusliku otsekorralduse lepinguga järelmaksugraafiku alusel.
Kui klient ületab kahe järjestikuse osamakse maksetähtajad, on Radiolinjal õigus lugeda liitumislepingu lisa rikutuks ning klient peab kohe tasuma kõik maksmata osamaksed ning 1000 krooni käsitlustasu.
Radiolinja kampaania ?Jõulukuuõhtutel? võrgusisene kõneminut 1 kroon reeglites on kirjas, et võrgusisesteks mobiilinumbriteks loetakse mobiilinumbrid algusega 56, seega samuti Radiolinja võrku kasutavate Bravocomi ja ViaTeli klientidele soodushinnaga helistada ei saa.
EMT kampaania ?Vali kingitus ise? reeglid sätestavad tähtajalise liitumislepingu ennetähtaegse lõpetamise käsitlustasuks 1200 krooni.
EMT reeglites on aga veel üks huvitav punkt ? kui klient kuu enne tähtajalise liitumislepingu kehtivusaja lõppu ei ole teavitanud soovist liitumisleping lõpetada ja jätkab pärast tähtajalise liitumislepingu tähtaja möödumist EMT teenuste kasutamist, siis pikeneb liitumisleping automaatselt veel üheks aastaks. Analoogne pikenemine kehtib iga järgneva tähtaja möödumisel.
Tele2 mingit konkreetset summat lepingu lõpetamise eest kehtestanud pole, või ei ole see kodulehelt lihtsalt leitav.