Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jaapanlaste stiilinäide ? Nissan
Nissan oli sellel hetkel sügavas kriisis ja vaid ?majanduse superstaar?, liibanonlane Carlos Chosn suutis firma paari aastaga kasumisse tuua. Ehkki firma majandustulemused ei ajanud analüütikuid nutma, kuivatasid vargsi silmanurgast pisara Nissani disainistuudio ja müügiosakond, sest planeeritud edu jäi Primera ja Micra mudelitega saavutamata. Õnnetuks inetuks pardipojaks jäi ka Almera Tino, mis paistab kaugele oma ebaproportsionaalse välimusega, samuti ei suutnud hea auto X-Trial kuidagi võistelda Toyota RAV4 välimusega.
Möödunud aasta alguses avas Nissan Londoni kesklinnas, endises metroojaamas, uue disainistuudio ning palkas uued disainerid. Uus rakendatud energia peaks olukorda muutuma, stuudio üritab järgida Euroopas levivaid trende ning kujundada nende järgi ümber ka Nissani autopargi välimust. Firma uus suund on kantud Nissan Primera välimusest, siiski näevad uued jooned välja tunduvalt pehmemad, välditud on Nissani kohmakust ja ?kala välimust?. Hea näide on Nissan
350 Z, mille disain ja hind on temast juba kultusauto teinud.
Uus Nissani stiil tähendab ka erinevaid disainikäsitlusi ? SUVid ja sportautod kannavad endas lausa üksteist välistavaid disainielemente. Murano ja Eestiski sõitev, Ameerika turule toodetud FX45 on selgelt klassikalisema stiiliga kui Primera ja Micra.
Nüüd kiirpilk Nissani tulevikku. Kõigepealt vahetab Nissan arvatavasti välja Almera Tino, mis on ajale igati jalgu jäänud. Uus mudel peaks kandma endas väga puhast ja euroopalikku stiili ning mõningaid elemente Nissan Evalia kontseptautolt, mida tutvustati 2003. aastal Genfi autonäitusel. Nagu jooniselt ka näha, on autol suhteliselt suured rattakoopad, mis loovad sportliku mulje ja järgivad 350 Z stiili. Arvatavasti tuleb auto siiski 5kohaline, isegi kui konkurendid Opel Zafira ja VW Touran pakuvad ka seitset istekohta.
Kuna väike SUV X-Trial on stiililt väga vana, peaks Nissan selle auto turule toomisega eriti kiirustama. Uus auto järgib 2004. aasta Genfi näitusel esitletud Nissan Qashqai stiili.
Kõige põnevama uudisena kirjutaks Nissani GT-R roadster?ist, mille kupeeversiooni näidati 2002. aastal Tokyos. Auto saab eriti sportliku ?assii ja ka kogu disain järgib teatavat klassikalist ja mingil määral robustset maitset, mis oli edu aluseks ka eelmise GT-R puhul. Erinevalt teistest roadster?itest on Nissanil jäme turvakaar, mis pakub peaaegu ?targa? katuse võimalust.
Kahjuks annab siinne mudelite rida ettekujutuse vaid mõningatest uudismudelitest, mis Nissanil plaanis. Kindel on, et Nissan hoiab disainis teiste Jaapani automarkidega võrreldes liidripositsiooni, ja see peaks võimaldama firmal vaadata tulevikku eriti lootusrikkal pilgul.