Rannila Profiili juht saab boonusena Rautaruukki aktsiaid

Annika Matson 17. detsember 2004, 00:00

Kallast on terasest ehitustoodete äri soomlaste Rautaruukki grupis lisaks Eestile püsti pannud ka Lätis, Leedus, Ukrainas, Aserbaid?aanis ja Armeenias. Kahes viimati nimetatus on tööl ustavad agendid, kes terastooteid müüvad. Eestist läheb kaup Aserbaid?aani rongirataste raginal, Armeeniasse autoga.

?Muret teeb hetkel poliitiline situatsioon Ukrainas, mis võib ärile mõjuda negatiivselt,? mõtiskles Kallast.

Kallast on boonusena hea töö eest Eestist ainsana saanud 1514 Rautaruukki Groupi aktsiat. Kontsern annab aktsiaid motivatsiooniprogrammi ühe osana võtmeisikutele. Aktsiad sai ta 7,5 euro tasemelt. Hetkel maksab väärtpaber 8,6 eurot ja Kallasti portfelli väärtus on 13 020 eurot (203 725 krooni).

Eesti firma asutati 1992. aastal, kui Rautaruukki terasekontsernil sündis plaan tulla Balti riikide turule terasest ehitusmaterjalidega.

Alustas Kallast üksinda, olles korraga direktor, koristaja, müügi- ja laomees. Üsna pea võeti siiski juurde ka müügimees, raamatupidaja ja sekretär. Neljast alustajast on tänaseks alles kolm. Kokku on hetkel töötajaid 160.

Alguses müüdi Eestis vaid Soomes toodetud materjale, kuid juba esimese aasta lõpus sai stardipaugu ka tootmine Pärnus. Aasta-aastalt on siin toodetu nomenklatuur järjest kasvanud. 1993. aastal alustati tarneid Lätti-Leetu, 1995. aastal Ukrainasse. 1997. aastal ehitati Eestis varem ostetud vanemale tootmistsehhile lisaks uus tehas. ?Äritegevus kõigis maades on läinud tõusujoones, tänaseks on käive miljardikroonine,? rõõmustas Kallast.

Rannila Profiil tegeleb terasest ehitusmaterjalide tootmise ja müügiga. Valikus on erinevad katuse- ja seinakatteprofiilid kõigile hoonetele. Ettevõtte eelmise aasta käive Eestis oli 673 miljonit krooni ja kasum 14 mln krooni. ?Tänavugi on kasv tuntav,? ütles Kallast, kuid jättis suurusjärgu täpsustamata.

?Kuna Rautaruukki kontsern on börsiettevõte, siis ei tohi ka tütarfirmad enne ametlikke teateid oma andmeid avaldada,? ütles Kallast.

?Võib juhtuda, et kui ma numbrid välja ütlen, vibutatakse mulle Soome poolt näppu,? märkis ta.

Eestis on teraskatuste valdkonnas Rannila Profiili suurim konkurent AS Toode. Kallasti sõnul on mõlema firma käes umbes kolmandik turust. ?Terasehituses on meie toodete nomenklatuur siiski Toode omast palju suurem,? märkis Kallast. Peale Rannila Profiili ja Toode on tootjaid Eestis veel kaks ja arvestatavaid importijaid ka veel kaks.

Populaarseim toode siinmail on pruunikaspunane teraskiviprofiil. Aga müügiks on läinud ka sinine või kollane katus. Eestis on selliseid kummalisi värvivalikuid vähe. Pärnu lähedal metsa sees teab Kallast üht sinise katusega maja.

?Aga Ukrainas näiteks on maitse-eelistus teine, seal läheb meie jaoks harjumatuid värve rohkem kaubaks,? teadis asjatundja.

Soome terasekontsern Rautaruukki, kes muutis esimesest septembrist oma brändinimeks Ruukki, asutati 1960. aastal, st ettevõte on 45 aastat vana. Grupp toodab terasetooteid 4,5 miljonit tonni aastas. Selle aasta käibeks hindas grupp 3,4 miljardit eurot (53 mld krooni), olles sellega seitsmendal-kaheksandal kohal Euroopas.

Võrreldes möödunud aastaga tähendaks see 15protsendilist käibe kasvu. Mis puutub kasumisse, siis ettevõtte prognooside kohaselt jääb see eelmise aasta tasemele ehk 53 miljonit eurot (830 miljonit krooni), millest kaks protsenti tuleks Eestist.

Ettevõte peab oma koduturuks Põhjamaid ning eriti Kesk- ja Ida-Euroopat. See on ka üheks põhjuseks, miks ettevõtte aktsia hind on aastaga tõusnud 45 protsenti. Praeguses olukorras müüb ju kõik, mis vähegi seotud Kesk- ja Ida-Euroopaga.

Terasetööstuses käib intensiivne konsolideerumine, mille tõttu võib kontsern olla heaks ülevõtmisobjektiks. Ehkki kontserni tegevjuht Sakari Tamminen on The Wall Street Journalile antud intervjuus öelnud, et see on vähetõenäoline.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing