Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kollane tuli ? lõppeva aasta suurim peavalu linnaliikluses

    Äripäev korraldas kiirküsitluse ligi veerandsaja inimese seas, kes igapäevaselt Tallinnas sõidavad. Küsimuse eesmärk oli välja selgitada nähtused, mis lõppeval aastal kõige enam häirisid. Valdav enamus küsitletutest tõi esimese emotsioonina välja selle, et suunatuld kas ei näidata üldse või näidatakse alles siis, kui on juba alustatud manöövrit.
    ?Suunatulekang on igand. Ja kui juhtumisi oledki suunatulemees, siis ära jumala pärast näita seda enne, kui oled juba pööret alustanud. See on päris vahva mäng: arva ära, kas ja kuhu ma pööran,? iseloomustas linnaliiklust FIEna töötav Inge, kes soovitab kogu probleemi võtta läbi huumoriprisma.
    Teisele kohal oli küsitletute seas probleem nende juhtidega, kes ei pea kollast foorituld millekski. Juba ammu põleva kollase tulega sõidetakse ristmikule välja ja siis jäädakse keset ristmikku ummikusse seisma.
    ?Ja oleks siis ainult kollane tuli tabu. Lauspunasega sõidetakse veel ristmikule. Juhuseid, mil minul on roheline tuli ammu ees, aga kõrvalt kihutab veel täiesti süüdimatult ristmikule auto, tuleb ette absoluutselt iga päev,? tunnistab autorendifirmas töötav Mati (26), kes selliseid olukordi peab eriti ohtlikeks. ?Kui on tavaline peatee ja keegi keerab kellelegi ette, on asi selge, kes on süüdi. Fooriga ristmikul on aga raske hiljem tõestada, mis tuli, kelle jaoks parajasti põles ja õigus jääb sellele, kelle autos istus rohkem tunnistajaid.?
    Temagi hinnangul on suunatuleprobleem Eestis terav, sest väga sageli tuleb tal sõita ka Riias ja Vilniuses ja seal sellist muret ei ole. Ja kui seal suunda näidata, siis antakse ka teed. ?Meil on kaks äärmust: kas ei vilgutata ja keeratakse tuimalt ette või siis vilguta kas või veerand tundi, aga keegi teed ikka ei anna.?
    Kolmandale kohale tõsteti probleem neljarealistel teelõikudel, kus millegipärast armastavad eestlased sõita just vasakul rajal, sõltumata sellest, kas parem rada on tühi või mitte. Mujal maailmas on täiesti elementaarne, et vasakut rada kasutatakse vaid möödasõitudeks ja kui parasjagu ei ole kellestki mööda sõita, sõidetakse kõige parempoolsel rajal.
    Probleeme kerkis esile mitmeid teisigi, kõigi nende kokkuvõtteks leiti, et autokoolides võiks õpetada rohkem elementaarseid liiklusviisakuse reegleid ja politsei peaks rohkem pöörama tähelepanu neile probleemidele, mis parajasti kõige teravamad. Positiivse näitena toodi esile mõni aeg tagasi politsei korraldatud jahti kollase tulega ristmikule sõitvatele juhtidele. Kõige markantsema näitena aga juhtumit, mil hommikusel tipptunnil oli rivist välja läinud ühe linnaliikluse sõlmpunkti foor ja kus valitses totaalne kaos. Liikluskaosest väljununa märkasid juhid aga veidi maad eemal politseinikke, kes mõõtsid kiirust, mis oli tipptunnile omaselt niigi aeglane. Selle asemel võinuks nad rikkis fooridega ristmikul liiklust reguleerida.
    Kui sõidad ise ühtlase tempoga, kihutab kindlasti mõni auto suurel kiirusel mööda ning jääb mõne aja pärast ette venima. Tekib küsimus, mis oli selle möödasõidu mõte. Kas tõesti on tegemist pelgalt autojuhi komplekside väljaelamisega?
    Kui maanteel liikleb mõni sõiduk lubatust aeglasemalt, tekib tema taha tihti pikk järjekord. Miks ei võiks aeglaselt liikuv juht võtta laiemas kohas tee äärde ja lasta kiiremini liikuvat kolonni lihtsalt mööda?
    Möödasõidu teevad sageli ohtlikuks need juhid, kes tagant suurel kiirusel kogu kolonnist mööda hakkavad pressima. Juhid, kes kannatalikult on oodanud sobivat hetke, peavad nende tõttu tagasi oma ritta võtma ja möödasõit lükkub nende jaoks veelgi edasi. Möödasõitu peaks sooritama ikka ükshaaval ja järjekorras.
    Kui aeglases kolonnis liikuv auto ei kavatse esimesest mööda sõita, võiks ta anda parempoolse suunatulega märku, et tagant tulijad teaksid, kas ees sõitev ootab sobivat hetke möödasõiduks või lihtsalt kulgeb oma rada.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Pindi näeb kinnisvaras virgumise märke
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.