Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kliendid vabanevad numbriorjusest

    Jaanuaris jõustuv numbriliikuvus toob kogu telekommunikatsioonisektoris kaasa palju muudatusi. Liikuma ei hakka mitte ainult numbrid, vaid ka kliendid. Operaatori edukuse hindamisel saab klientide arvust tähtsamaks käive. N-ö surnud klientide arv kasvab oluliselt.
    ?Surnud? kliente on juba täna päris palju ? uuringute järgi on tegelikke mobiilside kliente Eestis alla ühe miljoni, kuid operaatorite väidetavate kliendibaaside liitmisel saame tulemuseks 1,25 miljonit klienti. Ettevõtete tegelikku turuosa tuleks edaspidi mõõta vaid käibe, mitte liitumiste järgi.
    Numbriliikuvus muudab kliendid vabaks numbriorjusest ? seni ei kaalunud soodsam hind üles mobiilinumbri muutusest tulenevat võimalikku klientide kaotamise ohtu. Pigem oldi nõus rohkem maksma.
    Eelnevast tulenevalt kasvab oluliselt kogu sideturu hinnateadlikkus. Mobiilside eest makstavaid arveid vaadatakse edaspidi üle palju suurema hoolega.
    Radiolinja alustas esimesena Eestis mobiilsideteenuste hulgimüügiga. Mobiilsideturul tegutsevad võrguga ja võrguta mobiilsideoperaatorid.
    Võrguga operaatorid on nii jae- kui hulgimüügiturul, võrguta operaatorid vaid jaeturul. Kaheks jagunevad ka operaatorid. Kvaliteetoperaator pakub laia teenuste valikut, personaalset teenindust ja erisoodustusi. Säästuoperaatoril on soodsama hinna juures piiratud teenuste valik, automatiseeritud teenindus, erisoodustused tihti puuduvad. Tüüpiline on näiteks Dynamo, Diili ja Zorro puhul tasuline klienditeenindusse helistamine.
    Hinnaargument on mõjus, eriti esmapilgul. Säästuoperaatorite turuosa Soomes on täna kuni 15%. TeliaSonera on alates numbriliikuvuse jõustumisest 2003. a juulis kaotanud Soomes ca 400 000 klienti. Jätkuv hinnasõda on Põhjamaades peamine turundusrelv klientide hoidmiseks ja võitmiseks. See on sundinud seniseid suuri tegijaid end osaliselt ümber positsioneerima.
    Soomes enim turgu võitnud säästuoperaatori Saunalahti edu alus oli tühi koht turul ja nõudluse olemasolu ? kvaliteetoperaatorid ühinesid säästutoodete ja hinnasõjaga hiljem. Eestis algas hinnasõda enne numbriliikuvuse jõustumist Zorro ja Diili turuletulekuga.
    Saunalahtil on agressiivne turundusstrateegia. Saunalahti reklaamib oma madalat hinda kõikjal kus võimalik ja nii palju kui võimalik, olles siiski väga kuluefektiivne.
    Kindlasti tuleb Eestis turule n-ö püramiidskeemile ehitatud teenusepakkujaid, nagu ACN, kelle eelised on näiliseid ? teenus ei vasta üldjuhul klientide ootustele. Praegu käib ACNi kliendibaas Soomes kehva teeninduse tõttu kiiret vähikäiku.
    Radiolinja tellitud uuringu kohaselt mõtleb numbriliikuvuse jõustumisel operaatori vahetamisele ca 200 000 inimest. Kindlasti proovivad uusi võimalusi paljud kliendid, nagu see on juhtunud ka teistes ärisektorites ? discounter?id kaubanduses, odavlennufirmad, odavhotellid.
    Säästutegijad võtavad ära osa turgu ka kvaliteetteenuse pakkujatelt, kuid loovad pigem uut ? inimesed lähevad turgudelt poodi, reisivad ja ööbivad rohkem, loobuvad lauatelefonist. Kuid säästutegijad pakuvad piiratud valikut ja osa kliente pöördub seetõttu vana teenusepakkuja juurde tagasi.
    Laiemalt on turul toimuvate muudatuste kokkuvõte operaatoritele: turunduse tähtsus kasvab klientide võitmisel, hea teenuse tähtsus kasvab klientide hoidmisel. Kliendid saavad tulevikus soodsama hinnaga paremat teenindust, kuid hinna ja kvaliteedi suhe säilib ? maksad vähem, saad vähem, ja vastupidi.
    Säästuoperaatori kliendiks saavad enamasti pere teised mobiiltelefonid, nagu pere esimene auto on enamasti suurem ja uhkem ning teine väiksem ja tagasihoidlikum. Seega on need hinnatundlikumad kliendid ? noored, tudengid jt.
    Radiolinja hinnangul haaravad säästuoperaatorid 2005. aasta lõpuks kuni 10% turust ning võrguta operaatorite hulk kasvab tasapisi. Kindlasti võivad oma teenuse turule tuua ka mitmed suure kliendibaasiga firmad, kellele see ei ole põhitegevus. Soomes on oma mobiiliteenuse turule toonud näiteks Stockmann ja Hessburger.
    Kõnehindade kukkudes on operaatorite jaoks saamas asendustuluks lisateenuste müük. Klient otsib leiba (kõne ja SMS) ning tsirkust ehk meelelahutuslikku telekommunikatsiooni.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.