Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Koolituse kasu sõltub enda ettevalmistusest
Enamasti peetakse põhjuseks seda, et koolituse sisu ei olnud kuigi uus, esitlus oli keskpärane, teised osalejad ebapädevad vms. Ka kõige tagasihoidlikumad inimesed ilmutavad ülimat loovust, kui on vaja selgitada koolituse vähest kasutegurit nende endi jaoks. Muljetavaldav on ka see, kuidas kujutatakse ette, et inimese pea on justkui supipott, millesse koolitaja saab valada tarkusi nagu kokatädi suppi.
Iseenda puhul olen aga kogenud hoopis vastupidist: koolitusest saadav kasu ja mõtted sõltuvad otseselt ettevalmistusest ja hoiakust koolituse käigus.
Kõige lihtsam on kritiseerida ja süüdistada teisi, leida ettekäändeid ja põhjusi, miks kasu ei teki. Ometi on iga inimese ?supipoti kaas? tema enda käes ja kui seda õigel ajal ei avata, siis nirisebki supp poti külge mööda alla ja pärast koolitust on pea tühi.
Toon mõned võtted, mis on aidanud mul endal koolitustel käimisest rohkemat kasu saada.
Loomulikult oleneb koolitusest kasu saamine ka paljudest teistest teguritest, sh materjalist ning koolitaja tasemest, kuid väga sageli on sinu enda hoiak ja töö peamiseks võtmeks teadmisteni jõudmisel. Proovi seda enne oma järgmist koolitust ja sa ei kahetse.
Autor: Villu Parvet