Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uued ELi liikmed konkureerivad Euroopa logistikariikidega

    Kevadel Euroopa Liiduga liitunud Ida-Euroopa riigid konkureerivad täna seniste liikmesriikide logistikasüsteemide ja üleeuroopaliste jaotusvõrkudega, leiab ajakirjas Logistics Business Magazine 25aastase staa?iga logistikaspetsialist Ernst Balmer.
    Mitmed ELi ja Inova Groupi uuringud näitavad, et Euroopa transpordivõrgustiku kokkukukkumine ei ole enam kaugel. Põhjuseks ülekoormatud teed, pudelikaelteks on ka raudteeühendused erineva rööpmelaiuse tõttu, mis pidurdab üleeuroopaliste veosüsteemide tekkimist. Ammendumas on ka Euroopa siseveekogude veoressurss.
    Ainus veoviis, mida täna veel vähe kasutatakse ning millel on kasvuruumi, on lähimereveod. Euroopas ei ole tulevikku suurtel jaotuskeskustel, kust veetakse kaupa üle kogu Euroopa laiali 48 tunni jooksul.
    Põhja-idasuunalised ja Vahemere piirkonna ? lääne suunalised tarneahelad paistavad täna logistikaspetsialistidele suurema potentsiaaliga kui klassikalised põhja-lõunasuunalised tarneahelad. Uute kontseptsioonide ning tarneahelate piirkondade teke tekitab survet nn traditsioonilistele logistikariikidele, nagu Belgia ja Hollandi piirkond ning Prantsusmaa.
    Uute liikmesriikide tase võrreldes seniste logistikariikidega on võrdväärne. Soov õppida, kõrgelt kvalifitseeritud tööjõud on vaid mõned konkurentsieelised. Lisaks pakuvad tulijad mitmeid uusi transpordilahendusi ning tarneahelate ümberpaigutamise võimalusi. Uute liikmesriikide kogumõju Euroopa logistikakorraldusele täna spetsialistid siiski veel ennustada ei oska.
    Balti piirkonna logistilisest potentsiaalist on innustust saanud kinnisvarainvesteerimisfirma Baltic Property Trust, mis rajab lähiaastatel Eestisse, Lätti ja Leetu logistikakeskuse. Igasse Balti riiki luuakse tänapäevane jaotuskeskus kogupindalaga 90 000 m2. Projekt kannab nime BPT Logistic Center Baltic. Kõik suuremad rahvusvahelised firmad, mis tegelevad Balti regioonis ettevõtlusega, vajavad siin keskse paigutusega logistikakeskusi, leidis Baltic Property Trusti tegevdirektor Lars Ohnemus sügisel.
    Loodav logistikapark hakkab teenindama Balti- ja Põhjamaid ning Läänemere turgu, sealhulgas Soomet ja Venemaad.
    Ühe Eesti suurima toidu- ja esmatarbekaupadele spetsialiseerunud logistikaettevõtte Via 3L juht Ago Raudsepp arvas, et tegu on ambitsioonika plaaniga, sest 90 000 m² on üle kahe korra suurem praegustest Eesti mõistes suurtest laokompleksidest, nagu Liiva keskus. Samas on Eestis krooniline korralike laopindade nappus.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.