Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Merko aktsia hind algab uue numbriga

    Novembri lõpus pärast pikka vaikusperioodi hinnarallit alustanud Merko Ehituse aktsia jõudis eile esimest korda üle 300 krooni taseme. Ehituskontserni aktsia täpseks sulgemishinnaks jäi 300,41 krooni ning plussiks 2,13%. Merko Ehituse aktsiaga tehti Tallinna börsil käivet enam kui ühegi teise väärtpaberiga (10,8 miljoni krooni eest).
    Pärast seda, kui ehituskontserni aktsia novembri lõpus 220 krooni alt tõusma hakkas, on tema käive kasvanud hüppeliselt. Detsembris on väärtpaberiga kaubeldud juba ligi 95 miljoni krooni eest. Samas, aasta üheteistkümne kuuga (16. aprilli dividendimaksepäeva arvestamata) ulatus aktsia kauplemismaht kõigest 57 miljoni kroonini.
    Ka väärtpaberi hind liikus esimesed üksteist kuud suhteliselt igavalt. Kui aasta esimesel kahel kuul sai veel tõusust rääkida, siis pärast veebruari lõppu kõikus aktsia kergelt langeva trendiga kuni novembri lõpuni 211 ja 243 krooni vahel.
    Ehkki ehituskontserni käibe kasv on järsult pidurdunud, näitas ettevõtte novembri alguses avaldatud üheksa kuu majandusaruanne märgatavalt paranenud rentaablusnumbreid. Lisaks teatas Merko Ehitus detsembri alguses, et investeerib järgneva 15 kuu jooksul 469 miljonit krooni multifunktsionaalse halli rajamisse Riias ning seetõttu võib korrigeerida oma dividendipoliitikat.
    Siit võib järeldada, et Merkost ei saa veel niipea stabiilselt kasvavat lüpsilehma, mis investoritele iga aasta suurema osa tulust dividendidena välja jagab. Pigem jätkatakse agressiivselt. See eeldab eelkõige uusi projekte või (ning) laienemist uutesse sektoritesse, turgudele.
    Enne 2004. aasta lõppemist võiks investorid, kes on viimase 12 kuuga üksjagu tulu teeninud, mõelda oma maksustatava kasumi vähendamisele ja sellega kaasnevalt tulumaksu edasilükkamisele.
    Väärtpaberite müügist tekkinud kasumi vähendamiseks piisab, kui oma aktsiaportfellis mõni kahjumis investeering maha müüa. Peale tulumaksu edasilükkamise soosib seda alanev maksumäär. Kui sel aastal teenitud kasumilt tuleb maksta tulumaksuks veel 26%, siis tuleval aastal juba 24%.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Suurpank langetas tehnoloogiahiiglaste hinnangut
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Sel nädalal muutis Šveitsi investeerimispank UBS enda aktsiasoovituse kogu tehnoloogiakuuiku suhtes ostusoovituse asemel neutraalseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.