Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Toidutööstused võitsid pikast jõulumüügist
Kalevi müügi- ja teenindusdirektori Kati Kusmini sõnul algas Kalevi jaoks jõulumüük juba novembris, mil müüdi Eestis kokku üle 730 tonni toodangut ? see on võrreldes 2003. aasta novembriga 14% rohkem. Ta lisas, et detsembri praegune müüginäitaja ületab mullust vastavat näitajat ligi 18% ning peaks aasta viimase nädalaga veelgi paranema.
?Eriti suur kasv on detsembris olnud piparkookide müügi osas ? 2,3 korda,? ütles Kusmin. Lisaks jõuluhooajal müüdud 70 tonnile piparkookidele läks kaubaks üle kahe miljoni tüki jõulukujundusega ?okolaaditahvleid ja -medaleid, kokku ligi 130tonnises mahus, ning üle 300 000 kommipaki.
Vastupidises suunas maiustuste ja piparkookide müügile liikus piparkoogitaina müük. ?Piparkoogitaina müük on vähenenud, ilmselt toimetatakse köögis vähem,? tõdes pagari- ja kondiitritööstuse ASi Hallik juhatuse esimees Heiki Hallik. Tema sõnul müüs ettevõte novembris ja detsembris jõulutoodet kokku 25 tonni, mis on viis tonni vähem võrreldes mulluse näitajaga. Hallik lisas samuti, et aastate lõikes on märgata toitumisharjumuste muutust, sest jõuluperioodil langeb tööstuse baassortimendi ? leiva ja saia ? läbimüük.
ASi Wõro Kommerts turundusjuht Rene Kiis lausus, et ettevõte prognoosib verivorstide läbimüügiks detsembris 75 tonni, mis on samas suurusjärgus eelmise aastaga. Samas on tema sõnul jõulutoodete müük tänavu kasvanud just müügiperioodi pikenemise arvel: ?Võrreldes möödunud aastaga suurenes verivorsti müük kolmandiku võrra, olles tänaseks kokku 100 tonni. Alates oktoobri algusest on ostetud üle kahe miljoni Wõro verivorsti.? Ettevõte ootab oma lihatoodete osas müügilisa ka aastavahetuselt ja vene jõuludelt.
?Jõulumüük olnud sel aastal parem kui eelnevatel aastatel üldse,? ütles ASi Liviko turundusdirektor Janek Kalvi, viidates joogitootja detsembrikuu müügimahtude kahekordistumisele. Ta möönis siiski, et selle kuu müüginäitaja 1,5 miljonit liitrit ei põhine ainult sesoonsusel, vaid näitab ka ELi liitumisega kaasnenud viinaralli jätkumist ning sisaldab järgmise aasta aktsiisitõusu mõju. ?Viimane oligi peamine mootor ning kaubandusepoolne alkoholi etteost ootuspärane,? märkis Kalvi.
A. Le Coq Tartu Õlletehase juhi Tarmo Noobi sõnul tuleb õlle jõulumüügi puhul rääkida rääkima novembrist-detsembrist, sest kampaaniad algasid juba oktoobri lõpus. ?Tervikuna oleme ülimalt rahul aastalõpu müügiga,? lausus ta, lisades, et novembris kasvas õlle müük 33% võrreldes sama perioodiga mullu ning detsembris tuleb kasvunäitajaks umbes 30%.
Noop ütles, et erinevalt kangest alkoholist õlle puhul 5protsendine aktsiisitõus kaupmehi jooki ette ostma ei pane.