Vaateaken meelitab poodidesse

Liis Kängsepp 30. detsember 2004, 00:00

?Vaateaken on selline koht, kus olevad asjad peavad olema pärlid, mis tõmbavad inimesi majja,? kinnitab ASi Tallinna Kaubamaja väljapaneku juht Liina Männamaa. ?Selliseid inimesi on väga palju, kes ise ei hakka enam üldse valima, vaid ütlevad, et nad tahavad just täpselt seda saada, mis vaateaknal väljas.?

?Kui sa kaupu oma võimalikel presentatsioonipindadel hästi ja osavalt näitad, siis ostjal tekib soov sisse tulla ja seda lähemalt vaadata,? nõustub ASi Stockmann turundusjuht Lea Endrikson, kes ise mõnigi kord just Kaubamaja vaateaknaid imetlemas käib. ?Ja kui ostja on sees, siis osav müüja müüb selle toote ka maha.?

Vaateakende kujunduse peale mõtlemisega alustatakse enamasti juba vähemalt pool aastat enne jõule. Kaubamaja saab esimesed ideed veebruaris-märtsis toimuvatelt messidelt, Baltika asus vitriini sobivaid ?lumepalle? otsima suvel.

?Suured ketid peavad arvestama sellega, et lahendus peab olema kasutatav kõigis riikides,? põhjendab ASi Baltika turundusjuht Anu-Mall Naarits.

Ühtne on kontseptsioon ka Tallinna ja Tartu Kaubamajas. ?Et asi tuleks terve kontserni peale sarnane, mitte igaüks ise ei nikerda kusagil, vaid lähtutakse ühisest punktist,? selgitab Männamaa.

Stockmann on teistest ses suhtes erinev, et neil on küll kampaaniaplaan, ent konkreetne vaateaken sünnib vahetult enne jõuluaja algust. ?Stockmannis on hästi pikad traditsioonid, me päris hullata ja hulluda akendel ei saa,? tõdeb Endrikson samas ilma suurema kahjutundeta.

Tänavu investeeris Baltika kõigi kaupluste vaateakende kujundamisele umbes 70 000 krooni, mis ei jagunenud võrdselt kõigi 78 kaupluse vahel, vaid suuremad poed said kallimad erilahendused. Kaubamaja kulutas Tallinnas ja Tartus kokku 200 000 ? 250 000 krooni. Stockmann oma jõuluakende maksumusest rääkida ei taha, kuid Endrikson möönab, et ilmselt jäi nende kulutatud summa samadesse sadadesse Kaubamajaga.

Hoopis ilma vaateakendeta peab hakkama saama elektroonikakett AS Onoff Eesti, mille turundusjuht Liina Loko sõnul investeeritakse siiski poe sisekujundusse.

Loko on veendunud, et poodi sissemeelitamiseks peab inimesel siiski olema ostueeldus. ?Kuivõrd vaateaken müügile kaasa aitab, seda ma öelda ei oska, aga hea imago loomisele aitab kaasa küll.?

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 15:01
Otsi:

Ava täpsem otsing