Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ajalehtedest kasvas kõige rohkem Päevaleht
Meediaanalüütik Toomas Leito andmetel korjasid viis suuremat lehte eelmisel aastal reklaami kokku ligi 300 miljoni krooni eest. Reklaamikäive suurenes enim Eesti Päevalehel, kes kasvatas reklaamikäivet ligi 16% võrra ning oli käibe suuruselt neljas ajaleht.
Turuliider oli eelmisel aastal 76,9 miljoni krooniga Postimees (kasv ligi 15%), järgnesid Äripäev 65,2 miljoni krooniga (kasv 13%), Eesti Ekspress 62,8 miljoni krooniga (kasv ligi 9%), Eesti Päevaleht 50 miljoni krooniga ja SL Õhtuleht 43,7 miljoni krooniga (kasv 15%). Seega ainsana tegi keskmisest väiksemat kasvu Eesti Ekspress.
Leito sõnul olid eelmisel aastal ajalehtede reklaamituru vedajateks kinnisvarafirmad, personaliotsing, jaekaubandus, autofirmad, mobiilsideoperaatorid ja pangandus. Samas tellisid oodatust tagasihoidlikumalt reklaami meelelahutusfirmad ning ka reisifirmade reklaamimahud ei kasvanud.
Selleks aastaks prognoosib Leito ajalehtede reklaamiturule 6-8 protsendist kasvu. Selle peamiseks eelduseks on majanduse arengu kõrge tempo säilimine.
Autor: ÄP