BusinessWeek: Kas General Motors arvatakse Dow Jonesi tööstuskeskmisest välja?

03. jaanuar 2006, 15:21

Dow Jonesi tööstuskeskmise komponendi General Motorsi aktsia hind langes 23 aasta madalaimale tasemele, mis viis indeksi alla pea 200 punkti ehk umbes 1,8%.

Kuna indeksi näol pole tegemist pelgalt statistilise näitajaga, vaid indeksifondid on sunnitud ostma indesi koosseisu kuuluvaid aktsiaid, siis on aktsia kuulumine maailma enimjälgitavasse indeksisse olulise tähendusega, kirjutab majandusajakiri BusinessWeek Online.

Mitte keegi ei võta General Motorsit juhtivaktsiana (blue chip), mistõttu küsivad paljud investorid, miks on General Motors endiselt Dow koosseisus, kirjutab ajakiri. ?Ettevõte pole juba ammu USA majanduse baromeeter,? lausus ajakirjale investeerimisfirma PNC Advisors peastrateeg Jeffrey N. Kleintop. Ainult General Electric on olnud indeksis kauem kui seni veel maailma suurim autotootja, mis on seal alates 1915. aastast.

Erinevalt S P 500 indeksist, milles aktsia osakaal sõltub ettevõtte turukapitalisatsioonist, sõltub Dow komponentide osakaal aktsia hinnast, mis tähendab seda, et aktsia on sama tähtis, kui Microsofti oma, ehkki turuväärtused erinevad 25 korda. Kui General Motorsi aktsia hind langeks nullini tähendaks see S P 500 indeksisse investeerijatele 0,1 protsendilist, aga Dow indeksifondile 15 korda suuremat kaotust.

Dow Jonesi tööstuskeskmine koosneb 30 aktsiast, mis valitakse välja majanduslehe The Wall Street Journal toimetajate poolt, kes on koosseisu muutumise suhtes väga konservatiivsed.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing