Pühapäev 22. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Toyota pesamuna Aygo

Ardo Kalda 06. jaanuar 2006, 00:00

Toyota on 2005. aastal valitsenud automüüki Eestis ja uus, väikseim Toyota Euroopa turul aitab häid positsioone vaid kindlustada.

Esmamulje Aygost on pisut ehmatav, sest kapoti alt kostev kolmesilindrilise üheliitrise bensiinimootori hääl on natuke harjumatu. Naljaga pooleks võib öelda, et kõlab nagu pool V6 mootorit. Tõmme on aga väikse kubatuuriga mootori kohta üllatavalt särtsakas ja vähemalt linna vahel küll kedagi hätta ei jäta. Proovitud sai sõitu ka maanteel, kus möödasõiduks kiiresti käik alla ja väike Aygo krapsas kiiresti kõigist mööda. Üks põhjus, miks Aygo nii särtsakas on, on see, et auto kaalub väga vähe. Väike mootor ja kaal annavad aga ka rahuloluks põhjust, kui vaadata bensiininäidikut, mis kuidagi langeda ei tahtnud.

Linna vahel on juhitavus ja rool üllatavalt head, kui arvestada sellega, et Aygo on tehtud meelega odav ja n-ö säästure?iimil. Väike kaal võib aga hakata segama maanteel, kus tuulepuhangud võivad kergelt autot sinna-tänna vintsutada. Maanteel ei leidnud alust see kartus, et kerge auto võib väheke vibada, kui möödasõidul lumesulbi vaalust läbi sõita. Ka käänulisel teel ja kiiremal sõidul on Aygo tasemel, sest väikeautona pakub ta juhile suurepärast autotunnetust.

Salong on Aygol sama nun-nu kui välimuski. Proovisõidu -autol oli ka tahhomeeter, mis vallatult armatuuri küljes, meenutades Potsataja kõrva. Üllatav oli siseruum, kuhu mahtus vabalt neli täiskasvanut. Proovi mõttes sõitis tagaistmel üle 1,90 pikk mees, kes tundis end seal täitsa mugavalt. Pikaks maanteesõiduks olid ka istmed piisavalt toekad ega väsitanud üldse.

Kuna auto on tehtud odavalt, siis on ka natuke järeleandmisi. Nimelt pole ühelgi istujal ukse kohal käepidet, millest kinni hoida. Samuti on ukseplekk salongis näha, tõsi küll, disainielemendina ja värvitud, kuid see oleks siiski võinud üleni polstriga kaetud olla. Polsterdusega on vist mujalgi koonerdatud, sest külma ilmaga autot seisma jättes läks salong ruttu jahedaks.

Proovisõidu Aygo oli varustatud Tomtomi navigatsioonisüsteemiga, mis tundus väikeautos kuidagi harjumatu, sest nii odavatele autodele navigatsiooniseadmeid tavaliselt ei pakuta. Tomtomi ekraan näeb küll keskkonsooli peal ?eff välja, kuid Eestis pole temaga esialgu midagi peale hakata, sest teatavasti navigatsiooniseade meil veel ei toimi.

Aygo hinnad algavad 139 000 kroonist ja ulatuvad kuni 165 000 kroonini. Tegelikult pole see nii väikse mini eest mitte just soodsaim hind. Arvestama peab sellega, et selle raha eest saab Toyota, mis on väga kindel bränd ja mille hooldus on hinnatud mitte ainult Eestis, vaid üle terve maailma.

Üldiselt suutis Aygo jätta positiivse mulje. Ta on hea linnaauto, särtsakas ja samas ökonoomne. Üleüldiselt ei tahakski Toyotade pesamuna kohta midagi kehva öelda, sest nunnu auto vaatab sulle justkui vallatu kutsikana vastu, kellega pahandada ju ei suuda.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing