Eesti Posti selgitused häiretele ajalehtede kojukandel

06. jaanuar 2006, 15:37

ASi Eesti Post juhatuse liige Kalle Tarien põhjendab häireid ajalehtede kojukandel infotehnoloogia valdkonna alarahastamisega.

Järgneb pressiteade:

Eesti Post mõistab, et viimastel päevadel tekkinud segadus ajalehtede kohaletoimetamisel on põhjustanud ebameeldivusi lugejatele, kes said oma tellitud eksemplarid kätte hilinemisega. Vabandame kõigi nende klientide ees.

Tänaseks oleme võtnud kasutusele kõik meetmed, et edaspidi infosüsteemide ülesütlemise riske vähendada. Eesti Posti logistikasüsteem on keeruline on paljude seostega. Tegevuste kaasajastamisel, uute programmide kasutuselevõtul tingimustes kus infotehnoloogia valdkond on pikal perioodil olnud alarahastatud, on oluline osa äriühingu muutmisel kaasaegseks ja meie klientide, nii maaelanikkonna, linnaelanikkonna, teiste äriühingute, riigiorganite, kohalike omavalitsuste ja kõigi teiste juriidiliste isikute ootuste täitmisel, neile väärtuse loomisel, kuid eelkõige ikkagi võetud lubaduste täitmisel. Teha on väga palju ja siit tulenevad ka üksikud kiirustamisest tulenevad probleemid, kuid aeglaselt tehes on võimalikud probleemid veel suuremad.

Iga tarkvara töötleb ilma häireteta kindlatele parameetritele vastavaid andmeid. Kahjuks puudub nii Eesti kui ka Euroopa Liidus aadresside kirjutamise standard ja siit tulenesid esmased ja peamised probleemid tarkvara töös. Oleme vastu võtnud otsuse, et kehtestame aadressandmete Eesti Postile edastamise ühtse standardi, millises vormis edastatud andmete puhul me saame tellijatele ajalehed ja ajakirjad toimetada ilma seni ilmnenud häireteta.

Eesti Post viib tellijateni ajalehed-ajakirjad ka teistes tellimiskeskustes vastu võetud tellimustele vastavalt. See võib esmapilgul tunduda lihtne, kuid jällegi on siin oluline eri andmebaaside vahel aadressandmete vahetamine. Siin on probleeme nii meil kui ka ajalehe Postimees poolt tellimiskeskusena kasutataval Ekspresspostil.

Kõikides riikides on postides töötavad paljud inimesed mitte kuni 5 aastat nagu moodsad teooriad soovitavad ühel ametikohal töötada, aga kümneid aastaid. Näiteks 30-nes tööjuubel ei ole Eesti Postis harv ja ühekordne sündmus. Me saame aru, et uued asjad on alati uued ja lihtne on öelda, et vana oli parem, kuid kui vaadata kogu Eesti Posti vajadusi siis igati vananed endiste tarkvaralahenduste, milliste kasutamisel on oluline osa käsitsitööl, on eilne päev. Ja seetõttu uue tarkvaralahenduse kasutuselevõtt ainuõige samm. Selles protsessis on oluline osa nii töötajate täiendaval koolitusel kui ka meie klientide veel täiendaval koolitamisel ja lisainfo jagamisel.

Eesti Post on oma arengus astumas jõudsate sammudega edasi, millest annavad tunnistust nii juba avaldatud majandustulemused, ligi 4000 tuhandele töötajale majandustulemuste baasil makstud osaluspreemia kui ka uued kaasaegsed klientide väärtust toovad lahendused.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing