Tarbesõidukite müük kasvas aastaga pea viiendiku

Kristo Kiviorg 10. jaanuar 2006, 00:00

Lõppenud aasta läheb ajalukku kui kõige edukam tarbesõidukite müügiaasta Eestis üldse. Eelmise aastaga võrrelduna paranes tulemus 16,4%. Sellist järeldust on ajakirjanikud saanud teha juba viimased neli aastat, sest alates 2002. aastast on iga järgnev aasta toonud uue rekordi.

Kuigi aasta alguses olid lootused pessimistlikumad, kui lõpuks välja kukkus, ei julgeks siiski tänavuseks aastaks sarnast kasvu prognoosida.

Automüüjad ise loodavad selle aasta keskmiseks turukasvuks 10%, optimistlikumad aga koguni 20%. Ootusi kruvivad aga üles uued turule jõudvad sõidukid, mis loob positiivse kasvuõhkkonna ootuse ka selleks aastaks.

Kõige edukamaks tarbesõidukite müüjaks eelmisel aastal kujunes Mercedes-Benz, veelgi täpsem olles AS Silberauto. Seda kõike juba teist aastat järgemööda. Kuigi detsembris hoolitses parima tulemuse eest Renault ja lahingu võitsid nemad, kuulus sõja võit siiski Mercedesele.

Müüdi 21 sõidukit enam kui Renault. Poolaasta vahekokkuvõtet tehes oli vahe aga veelgi suurem. Pronksise autasu saab kaela aga Peugeot.

Detsembris hoidsid lippu kõrgel raskeveokid, kes rekordilise novembriga võrreldes ainsatena ei teinud kehvemat tulemust. See kajastab vastavalt ka turuosades.

Raskeveokite turuosa oli novembris 27%, samal ajal kui suurkaubikute sama näitaja oli 29 ja väikekaubikute turuosa 23%.

Päris marginaalsesse ossa langesid aasta lõpuks busside müük ja turuosa, mis jäi protsendipügalalegi alla.

Sellel aastal satub ilmselt löögi alla uus tähis - 4000 müüdud tarbesõidukit. Selleks, et tähis ületataks, peaks turu kasvuks kujunema 7%.

Kui vaadata Euroopa raskeveokiturgu, siis sarnaselt Eestiga on ka seal jäme ots koondunud praegu Mercedes-Benzi kätte. Nende turuosa on veidi väiksem kui 20%. Järgneb 15protsendilise turuosaga MAN.

Tarbesõidukite müüjad ennustavad ka tänavuseks aastaks müügikasvu, kuid mitte nii tormilist, kui oli möödunud aastal.

Info Auto turundusdirektor Tiit Lillipuu ennustab orienteerivaks kasvuks 10%, kuid turu kasv võib tema sõnul olla ka hoogsam.

Asi Itaalia Auto turundusjuht Kati Niinsoo prognoosib 8protsendilist kasvu. 2006. aasta kogumüügiks ennustab ta 3700 tarbesõidukit.

Samas on oodata turule ka senisest enam uuendusi. Näiteks jõuavad Eestisse uus Mercedes-Benz Sprinter, Fiat Doblo, Ford Transit, Mitsubishi L200, Citro?n Jumper, kui nimetada mõningaid. Uuenduskuur ootab ees ka Prantsuse sõidukeid.

ASi Veho Eesti müügijuhi Ur-mas Silla sõnul peaks eeloleva kahe aasta jooksul ümber vahetatama kogu PSA-grupi masinad. Millal see täpselt toimuma hakkab, on veel lahtine.

Skuba Grupp OÜ müügijuht Marek Mägi on järgmise aasta müügiprognooside osas kõige optimistlikum, ennustades kuni 50protsendilist müügikasvu. Samas on oodata ka veokite hinnatõusu, seda alates aprillist, mil hakatakse müüma euro 4 nõuetele vastavaid veokeid. Hinnatõus ulatub 80 000 kroonini.

ASi City Renault turundusdirektori Henrik Raave sõnul hindavad firmad üha rohkem ka tarbesõiduki lisamugavusi. Teiseks kujunevaks trendiks Raave sõnul on kuupmeetrise mahutavusega väikekaubikute kasvav populaarsus, mis saab hoogu juurde ka sel aastal.

Raave ennustab selleks aastaks 10protsendilist turukasvu, põhitõus peaks tulema väikeettevõtete arvel.

See aasta tõotab tulla teine järjestikune hea müügiaasta.

Majanduskasv annab tõuke ka transporditeenuse kasvule ning sealt edasi minnes suureneb ka raskeveokite müük. Lisaverd ja usku heale aastale lisavad välisinvesteeringud Eesti transpordisektorisse.

Omaette teema on muidugi kerkiv kütusehind, mis vahepealsetel kuudel on küll stabiliseerunud, kuid mis võib tänavu eelmise aastaga sarnaselt kasvama hakata. See toob probleeme paljudele transpordifirmadele regioonis. Marginaalid on juba praegu väikesed ning konkurents Poola ja Leedu vedajate poolt on suur.

Osas riikides saavad transpordifirmad ka kompensatsiooni kütusehinna suurtest muudatustest. Eestis seda paraku ei rakendata.

Mis puudutab aga veokite hindasid, siis need tõusevad. Kui palju, pole praegu teada. Hinnatõusu taga on uued euro 4 ja euro 5 nõuetele vastavad mootorid, mis on samas kütusesäästlikumad. Senisest keerulisem tehnoloogia, arendustöö ning suuremad tootmiskulud ongi põhjused, miks hinnad tõusevad.

Märsist alates hakkab meil olema spetsiaalne teenindusmasin, mis sõidab välja juhul, kui kliendil peaks tehnilisi probleeme tekkima.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing