PM: Lennufirmad peavad reisijale tõrked hüvitama

11. jaanuar 2006, 08:27

Euroopa Kohus otsustas eile, et lendude hilinemise või ärajäämise korral peab reisijatele tagama hoolitsuse või hüvitise ka odavlennufirma.

Kohtu otsus kehtestab ühesugused kompensatsioonid nii odav- kui ka tavalennufirmadele. Lennufirmade täpsemad kohustused sõltuvad sellest, kui kaua lennud hiljaks jäävad ning kui pikkade liinidega on tegemist, kirjutab Postimees.

Pisut vähem kui aasta eest kehtima hakanud Euroopa Nõukogu määrus, mis lubab reisijatele lennutõrgete eest kopsakaid hüvitisi, on lennufirmades tekitanud paksu pahameelt, sest lennundussektor on niikuinii reguleeritud märksa karmimalt kui teised transpordiliigid.

Eile jõudis kohtuotsusele juba valuliselt reageerida EasyJet, kelle hinnangul on see arusaamatu ja põhjendamatu.

«Ma lihtsalt ei saa aru, miks peab EasyJet maksma kompensatsiooniks 250 eurot, kui meie reisija maksab pileti eest keskmiselt 60 eurot,» imestas firma kommunikatsioonidirektor Toby Nicol. «Või miks peab EasyJet maksma hotelli eest, kui valitsus on otsustanud mõne tippsündmuse pärast lennujaama sulgeda?»

Nicoli hinnangul näitavad Euroopa Liidu kompensatsioonireeglid, et ühenduses ei hinnata odavlennufirmasid ega eri transpordiliikide võrdset kohtlemist.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing