Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rimi Eesti käive kasvas eelmisel aastal 15%
2005. aastal oli Rimi Eesti netokäive 5 miljardit krooni, mis teeb temast Eesti suurima kaubanduskontserni. Kogu Rimi Baltic Groupi käive ulatus 12,6 miljardi kroonini.
Rimi Balticu juhatuse esimees Antonio Soares on ICA Baltic AB ja Kesko Foodi ühinemisel loodud firma esimese aasta müügitulemustega rahul. "Meie saavutused kinnitavad, et oleme valinud õige tee oma eesmärgi täitmiseks - saada kolme aastaga 25protsendilise turuosaga Baltimaade juhtivaks jaekaubandusettevõtteks," kirjutas ta pressiteates.
Rimi Eesti tegevdirektorilt Ruth Laatrelt ei õnnestunud Äripäeval eile tema välismaal viibimise tõttu kommentaari saada.
Selveri ostu- ja turundusdirektor Iivi Saar pidas Rimi käibe kasvu rahuldavaks, kuigi see jääb tema hinnangul natuke alla turu kasvule. "Kuna Rimil lähevad käibe arvestamisel arvesse ka discounter'id, siis võis mullust käibe kasvu pärssida nende konkurendi VP Marketi tegevus T-Marketite keti laiendamisel Eestis," kommenteeris Saar.
Lätis kasvas Rimi aastakäive mullu 27,6% ja Leedus 6,4%.
Möödunud aasta detsembris oli Rimi Eesti käibe kasv 9%, mida konkurendid peavad üllatavalt väikeseks tulemuseks. Selveri turundusjuht Saar usub, et Rimi detsembrikuise napivõitu käibe kasvu üks põhjusi võis olla see, et Rimi ketti kuuluvatel Säästumarketitel pole suurt tööstuskaupade valikut. "Inimesed on nii mugavad, et tahavad nii toidu- kui ka tööstuskaubad ühest kohast osta, aga nad tahavad ka valida," ütles ta.
Lätis oli Rimi käibe kasv detsembris 18,4% ja Leedus 30,5%.
ETK esindaja sõnul on Rimi mullune käibe kasv n-ö Harju keskmine. Käibe stabiilne kasvamine näitab ETK hinnangul eelkõige inimeste ostujõu kasvamist.
Sellest aastast tegutsevad Soome Kesko ja Rootsi ICA kontsern Baltimaade toidukaupade turul ühisfirma Rimi Baltic nime all ning turult kadus Citymarketi kaubamärk, asendudes kevadel Rimi omaga.
Eestis kuulub kontsernile praegu 7 Rimi hüpermarketit, 48 Säästumarketist koosnev discounter-kett ning 6 Rimist koosnev supermarketikett.