2005. aastal müüdi Eesti autoturul 19% rohkem sõiduautosid kui eelmisel aastal

ÄP 13. jaanuar 2006, 00:00

Raido Toonekurg,Toyota Baltic ASi turundusjuht
Aasta 2005 tähendas Toyota jaoks väga edukat aastat Eestis. Meie kasv oli turu kasvust peaaegu 2 korda kiirem. Suutsime väga edukalt müüa oma põhimudeleid Corollat, Corolla Versot ja Avensist ning edukas oli ka meie maasturite müük. Toyota Corolla oli konkurentsitult enimmüüdud auto nii Eestis kui ka Baltimaades.

2005. aasta oli Eesti autoturul edukas. Selle põhjustas loomulikult meie edukas majandus ning kindlasti aitas turu kasvule kaasa laenuintresside ralli, mis soodustas tarbimise kasvu.

Positiivne on tõdeda, et Eesti klient on väga teadlik, eelistades uut autot kasutatud autole. Eelistab nn tarbimismugavust probleemidele, mis kaasnevad kasutatud auto ostu ja ülevalpidamisega.

Reigo Kuivjõgi, Saksa Auto ASi marketingijuht
2005. aastal oli Volkswagenil uute mudelite väljatulemise koha pealt aktiivseim aasta läbi aegade. Keskmine palk kasvas. Miinimumpalk kasvas. Tulumaksuvaba miinimum suurenes. Tulumaks kahanes. Töötus vähenes. Säästude hulk kasvas. Kõik see oli põhjuseks uute autode turu tublile kasvule.

Henrik Raave, Autori ASi turundusdirektor
Kõige suurem heameel on mudelite Scenic ja Megane jätkunud müügiedu üle. Suure osa 2005. aastal toimunud kasvust võib kirjutada ilmselt Lääne-Euroopast tulnud suurenenud ostuhuvi arvele. Elatustaseme tõus ja liisingute paindlikum poliitika ei oma ka mitte väikest osa kasvu põhjustest.

Mihkel Vaks, Veho Eesti ASi müügijuht
Citro?ni müügiga võib rahule jääda, sest kõik oli tegelikult väga hästi. Plaanid saime täis.

Üldisest rekordist jäi meil natuke puudu, kuid sõiduautodel oli meil küll rekordmüük. Olla positsioonilt neljas on meie jaoks igati rahuldav.

Danel Hein, ASi Kommest Auto müügidirektor
Peugeot'le oli keskmisest rahulikum aasta. Uutest mudelitest tuli eelmisel aastal turule vaid 1007. Heameelt teeb, et suutsime müüki mõnevõrra kasvatada ning jätkata võrgu laiendamist, samas anname endale aru, et meie ambitsioonid olid saavutatust suuremad ja turg kasvas kiiremini.

Tõnu Vahtel, Honda Motor Europe Ltd Baltimaade müügidirektor
Aasta oli korralik. Enda plaanid saime täis. Arvestama peab sellega, et oktoobrist alates olid saada vaid FRVd ja CRVd. Ise ennustasin müügiks üle 20 000 uue auto, kuid tulemus on ikkagi väga positiivne. Olles kursis müügiga kogu Baltikumis, siis Eesti turu kasv on ikkagi kõige stabiilsem.

Jaanus Simson, Inchcape Eesti OÜ müügijuht
Täna võib Eesti kohta öelda sarnaselt muu maailmaga - auto on muutunud tarbeesemeks ja selle kasutaja tahab auto näol omale muretut elu ja mitte pereliiget, kellel alalõpmata püksipõlved katki või köha kallal. Usalduse märk on Mazda6 edu, mis püsib omas segmendis kindlalt tipus.

Tiit Lillipuu, Info Auto turundusdirektor
Fordi jaoks oli 2005 suurepärane aasta. Enimnõutud mudel oli Ford Focus. Eelmise aastaga võrreldes on neid peaaegu 80% rohkem müüdud.

19protsendilist aastast müügikasvu ei julgenud aasta alguses vist küll ükski automüüja ennustada, pigem seati oma sihid 5-10% peale.

Ringo Rahumeel, Nissan Balti ASi turundusdirektor
2005. aasta oli Nissanile väga edukas. Aasta jooksul tulid turule mitmed olulised uudismudelid. Eestis müüs Nissan Balti 984 sõiduautot. Enimmüüdud Nissani mudelid Eestis olid jätkuvalt sõiduautod Almera, Primera ja Micra, millele tugevalt sekundeeris Nissani nelikveoliste perekond.

Margus Mikk, Hyundai Motor Baltic Ltd tegevdirektor
2005. aasta kõige populaarsemaks mudeliks oli väikeauto Hyundai Getz. Kokku kasvas Hyundai müük ligi 60%, seetõttu saame möödunud aastaga väga rahul olla.

2005. aastal muutus diiselmootoriga autode osakaal, jõudes aasta lõpuks 21,6 protsendini.

Sõiduautode müügikasv moodustas 2005. aastal 19%. Protsentuaalselt on see väiksem kui 2001. aastal (toona 20%), kuid siis oli lähtebaas väiksem. Ühikuline kasv oli nüüd 44% suurem (vastavalt 2165 autot 2001. aastal ja 3124 autot 2005. aastal).

Tendentsidena hakkab silma väiksemate sõidukitüüpide osatähtsuse kasv (mini-, väike- ja väikekeskautode müük moodustas 44% kogumüügist).

Endiselt peetakse väga lugu maasturitest (15% kogumüügist).

Aastate jooksul on hakanud ühtlustuma müügidünaamika kuude lõikes (maksimaalne müük aprillis, mais, juunis; minimaalne müük veebruaris, augustis, detsembris).

Kuna ARKis arvel olevatest sõiduautodest on 70% üle 10 aasta vanad, näivad eeldused müügi edasiseks kasvuks head. Samal ajal on aga pangaintressid tõusuteel.

Olukorras, kus suurel osal potentsiaalsetest autoostjatest on kaelas eluasemelaen, jääb selles olukorras vahendeid täiendavaks investeeringuks vähemaks.

Seetõttu võib eeldada, et automüügi kasv jääb sellel aastal 10-15% vahele.

Suund väiksemate ja ökonoomsemate sõiduautode osatähtsuse suurenemisele müügis säilib.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 15:42
Otsi:

Ava täpsem otsing