Hyundai Getz - konservatiivse inimese linnaauto

Ardo Kalda 13. jaanuar 2006, 00:00

Hyundai Getz on linnaauto inimesele, kes hindab kõrgel istumist ja head juhitavust, sest just seda Hyundai väikeauto pakubki.

Getziga oli see mu esimene kohtumine üldse. Getz on erinevate auhindadega pärjatud ja oli suur himu saada teada, millest siis teised autoajakirjanikud nii väga räägivad.

Välimus pole uuenenud Getzil just väga eriline ega muljetavaldav, kuid Hyundai ongi tehtud konservatiivsemale inimesele, kes ufona mööda linna sähvida ei taha ja pigem märkamatuks jääb. Välisilmest on võrreldes eelmise mudeliga muutunud tuled, pamprid ja iluvõre. Näha on, et disainer on püüdlikult üritanud autole rohkem voolujoonelisust lisada, eemaldades kandilisi jooni.

Getzi sisu on liiga konservatiivne. Kui suhteliselt silmatorkamatust välimusest saan ma veel aru, siis igavast plastikumassist küll mitte. Ülilihtne sisu on küll hästi loetav ja nupud mugavalt käsitsetavad, kuid liialt igav. Istumisasend on Getzil seatud nii, et juht on tõeliselt kõrgel ja istub kui trooni otsas ja vaatab alla, teiste väikeautode peale. Juhi väljavaade ja istekoht on küll väärt pöidlad püsti hinnangut. Sisu on ruumikas ja ka tagaistmele mahub hästi istuma.

Mööda linna ringi tuisates avastasin, et Getz oli üllatavalt hästi juhitav ja kapoti all huugav uus 1,4-liitrine bensiinimootor oli samuti väga hea. Roolitunnetus ja juhitavus suutsid mind tõsiselt üllatada. Kehvaks ei muutunud kogu krempel ka pikemal maanteesõidul ja väikeautodele omast matrjo?kalikku edasi-tagasi kõikumise tunnet ka ei tekkinud. Järelikult on teljevahe piisavalt pikk. Küll tajusin kerget küljelt küljele väntsutamist, kuid kitsa teljevahega väikeauto polegi mõeldud maanteel sadu kilomeetreid läbima - ikka linna on ta mõeldud, kus oleks kerge parkida ja manööverdada.

Mootor on olenemata väiksest kubatuurist vägagi hea ja suutis mind heas mõttes üllatada. Maanteel möödasõitudega ei jätnud ta mind samuti hätta ja ammugi mitte linnas kiirel nõelumisel.

Soovida jättis käigukasti lülitus. Proovisõidu autol oli manuaalkäigukast, mis tegi meele lausa kurvaks. Käiguvalits oli lodeva olemisega ja liikus sinna-tänna väga pikka maad. Lülitus ise on samuti üsna aimamatu ja ebatäpne. Kahju, sest väga hea mootor vääriks ka väga head käigukasti.

Getziga sõites tuli tunne, et Hyundai disainerid on seda autot ehitades mõelnud linnas elavale naisterahvale. Nimelt naised tavaliselt ei lömita rooli taga ja selline korralik istumisasend on see, mida Getz toetab ja mis igas suunas ülihea nähtavuse saamiseks ka ära tasub. Kõik auto gabariidid olid selgelt nähtavad ja tajutavad. Viimased omadused soosivad täpset parkimist ja kui Getz kuhugi vahele mahub, siis saab temaga sinna ka kiiresti sõita, ilma et ta vajaks pärast manöövreid automaalri teenuseid.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 15:42
Otsi:

Ava täpsem otsing