Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinki kasum kasvas, muret teeb reisijate arvu vähenemine

    "Minu üldpilt Tallinki tulemuste osas on kokkuvõttes neutraalne, rõõmustav ei ole just reisijate arvu langus nii Helsingi kui ka Stockholmi suunal. Samas kompenseerib seda mahu kasv kaubaveos," ütles Danil. Ta polnud kindel, kas reisijate arvu vähenemine näitab trendi või on see ajutine nähe. "Hullem variant on, kui see näitab trendi," lisas Danil.
    Üllatav oli tema sõnul aga kasumlikkuse langus Rootsi suunal. Helsingi liinil Danili sõnul käive hoolimata reisijate arvu vähenemisest kasvas.
    Põhiline osa esimese kvartali puhaskasumi paranemisest on tulnud tänu sellele, et suleti kahjumit toonud Tallinna-Helsingi-Peterburi liin, veidi on kaasa aidanud ka efektiivsuse paranemine Tallinn-Helsingi suunal.
    Kogu aasta kasumiks ootab Danil 435 miljonit krooni. Mulluse majandusaasta kasum oli suurem, 473,2 miljonit krooni. Samas möönis Danil, et ta on kogu aasta kasumi sisse arvestanud ka IPO kulud ligi 100 miljoni krooni suuruses summas. Kui tõesti selgub, et IPO kulud ei leia kajastamist kasumiaruandes, nagu ettevõte on öelnud, ootab ta kogu aasta kasumiks 532 miljonit krooni. See oleks eelmise aastaga võrreldes kasumi kasv enam kui kümnendiku võrra.
    Aasta käibeks ootab analüütik 4,7 miljardit krooni, mis teeb kasvuks 16,5 protsenti. "Mul on poole aasta pealt sisse arvestatud Riia ja Stockholmi laevaliini käivitumine. Kui seal viivitusi tuleb, võib ka prognoosi täitmine ohtu sattuda," ütles Danil.
    Tallinki aktsia soovituse muutmisega Danil ei kiirusta. Praegu on soovitus "hoia" ja hinnasiht 78 krooni. "Lähiajal on Tallinki kohta olulisi uudiseid tulemas, ootan läbirääkimiste lõpptulemusi Riia-Stockholmi liini osas ja Silja Line'i ostupakkumise tulemusi jaanuari lõpus," märkis ta, siis võib tulla ka muutusi prognoosidesse.
    "Olen päris rõõmus Tallinki tulemuste üle, müügipool on igati ootuspärane ja kasumi kasv julgustav," ütles Suprema juhatuse liige Sten Sumberg. Ta toonitas, et antud kommentaar on tema isiklik seisukoht. Suprema kui Tallinki IPO ühe korraldaja kohta kehtib keeluperiood, mil ta analüüse avaldada ei tohi.
    "Olen kuulnud, et Tallinkile prognoositakse jooksvaks aastaks kasumi langust, aga esimeses kvartalis oli kasv juba 45 protsenti," ütles Sumberg. Isiklikult näeb ta Tallinkile terveks aastaks kasumi kasvu viiendiku võrra.
    Analüütikuid on hämmastanud Tallinki laevade väga pikk 60aastane amortiseerimisperiood. Pikem amortiseerimisaeg näitab kulusid väiksemana. Soome investeerimispanga Mandatum Stockbrokersi laevandussektori analüütik Robin Johansson ütles eile Äripäevale, et 60-aastane laevade amortasiatsioon tundub tõesti liiga pikk. "Selles sektoris võiks olla keskmine amortisatsiooniperiood 20-30 aastat," ütles Johansson.
    Tallink Grupi finantsdirektor Janek Stalmeister ütles eile Äripäevale, et Tallink on esimeses kvartalis teinud investeeringuid uutesse laevadesse juba 200 miljoni krooni eest.
    Ta lisas, et nii kasumi kui ka müüginumbritega jäi firma juhtkond väga rahule.
    Tallinki avaliku emissiooni (IPO) kulud leiavad finantsdirektori sõnul kajastamist teises kvartalis.
    Ta täpsustas, et novembri lõpuks oli neile IPO-arveid laekunud 37,9 miljoni krooni ulatuses.
    "Kõik arved pole veel tänasenigi kohal, kuid meie prognoos on, et IPO kulud kokku tulevad 82,65 miljonit krooni," märkis Stalmeister ning lisas, et emissiooniga seotud kulud ei lähe kasumiaruandesse. "Need ei mõjuta kasumit," ütles ta.
    Loo autor on Tallinki aktsionär.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Cathie Woodi populaarsed ARK fondid vajuvad kiiresti: investorid lahkuvad miljardite dollaritega
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
2024. aasta esimestel kuudel nägi ARK 2,2 miljardi dollari suurust netoväljavoolu. Cathie Woodi juhitud fondi koguvarad on langenud kiiresti 11,1 miljardi dollarini, mis on vaid vari endisest hiilgusest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Maailmas pole sõjale veel nõnda palju kulutatud
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.
Kaitsekulutused on kasvanud kogu maailmas üheksa aastat järjest, teatas Stockholmi rahuinstituut SIPRI iga-aastases raportis.