Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Personaliotsinguteenust tasub kasutada siis, kui rahaline kokkuhoid pole esmane
Kalevi värbamisspetsialisti Liina Eriti sõnul olenevad kulud avaliku töökonkursi puhul mitmetest asjaoludest: millistes meediakanalites, millises mahus ja millise perioodi jooksul kuulutatakse. Kõige optimaalsem värbamisviis oleneb vakantsest ametikohast ja siin on raske anda ühest vastust, märkis Erit.
Hea tulemuse saamiseks läheb värbamisprotsessile Eriti sõnul kolm nädalat kuni poolteist kuud. Rahalise poole pealt 1500-30 000 krooni.
On ka tasuta infokanaleid, kuid need ei ole nii efektiivsed. Kõige kulukam on personalifirmade abi kasutamine, mida me siiani ei ole praktiseerinud, ütles Erit.
Microlinki personalijuhi Reet Kopti sõnul kasutavad nemad paralleelselt ka personaliotsinguteenust. "Kui on vaja minna teatud kitsasse tööjõusegmenti sisse, siis ei leia alati inimesi, kellele teha otsepakkumisi," põhjendas Kopti.
Samas ei jäta Kopti töötaja otsingut ainult personaliotsingu firma teostada, vaid otsib ka ise paralleelselt. "Personalifirma on lisatugi," märkis Kopti.
Kui varem ei suhtunud personaliotsingufirmad oma töö dubleerimisse positiivselt, siis nüüd on olukord selles osas muutunud. Põhjus on selles, et nad ei suuda kliendile töötaja leidmist garanteerida, rääkis Kopti.
Personalivalikut teostava Right Headi personalikonsultandi Anu Kingi sõnul pole mõtet väikeettevõttel, kus töötab kuni 30 inimest, personalitöötajat palgata ega värbamisele aega raisata. Teistpidi tasub jälle väga suurtel ettevõtetel personaliteenust sisse osta, kuna seal ei pruugi personalijuht jõuda kõigega tegelda, rääkis Kink.
Kingi sõnul tuleb enne personaliotsinguteenuse tellimist endale selgeks teha, miks seda ise ei tehta ja miks eelistatakse teenust osta.
"Personaliotsing õnnestub vaid siis, kui personaliotsinguga tegeleva firma konsultant on külastanud ettevõtet ja saanud ülevaate ettevõtte ärist, inimestest ning pildi firmakultuurist," kinnitas Kink. "Konsultant peab saama väga selge ülevaate ettevõttest ning kindlasti vestlema vähemalt kahe inimesega, kes on seotud uue töötajaga."
Kingi väitel tuleb personaliotsinguteenuse kasutamine odavam, kui ise värbamisega tegelda, Liina Erit seda seisukohta ei jaganud ja pidas enda otsingut odavamaks. Kopti sõnul on teenus oma hinda väärt raskete otsingute puhul. "Ka see aeg maksab, kui töötajat pole," ütles Kopti. "Firmale on kulu ka saamata jäänud tulu."
Noore ja ambitsioonika ning kiiresti kasvava firmana kasutame personali leidmiseks kindlasti headhunter'ite teenuseid, sest personalifirmad omavad tavaliselt andmebaasi tööpakkumistest huvitatud inimestest, meil ei ole aega ise inimeste leidmisega tegeleda ja see oli kiireim võimalus.
Kasutasime personaliotsingu teenust olukorras, kus oma jõududega töötaja otsimine oli ebaõnnestunud. Juhtkond ja oluline osa töötajaist oli vahetumas ning kellelgi ei olnud aega ega võimalust sellega tegeleda. Ühesõnaga - kiirabi... Ise me töötaja otsimisega hakkama ei saanud.
Minu hinnang personaliotsingufirmade tööle on positiivne, aeg-ajalt on olnud siiski ka tunne, et teenuse eest küsitakse pisut liiga palju ja seda enne, kui töötulemusi näha saab. Aga usun, et see emotsioon on seotud eelnevate ebameeldivate kogemustega. Väga paljus sõltub värbamise õnnestumine või ebaõnnestumine ikka tööle võetud inimesest, ta kas sobib kollektiivi või mitte.
Allikas: Right Headi küsitlus