Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Viie kuuga internetis miljonäriks

Harry Tuul 17. jaanuar 2006, 00:00

Äri sai alguse 2005. aasta augustis, mil Tew ostis 50 dollari eest veebiruumi ning jagas tühja internetilehekülje

10 000 ruuduks, iga ruut 100 pikslit (kokku 1 000 000 pikslit). Pikslise reklaamipinna hinnaks määras Tew 1 dollari, seega väikseima, ühe ruudu suuruse mikroreklaami hinnaks sai 100 dollarit.

Viimased kümme ruutu leidsid omaniku eelmise nädala kolmapäeval eBay oksjonil 38 100 dollari eest. Reklaamiruute on ostnud ka sellised maailma tuntud kaubamärgid nagu Yahoo!, ajaleht The Times ja plaadifirma Independiente. Osa reklaamiostjaid on piksleid koguni vaheltkasuga edasi müünud.

Tew alustas äri eesmärgiga rahastada oma õpinguid. Selleks vajamineva summa teenis ta esimese kuuga. Äri kasvades otsustas noormees õpingud ajutiselt edasi lükata ja pühenduda oma miljoni dollari lehe arendamisele. See õigustas end. Nüüd on miljon teenitud ja Tew plaanib juba uusi internetipõhiseid ärisid.

Kuigi hiljem on teisedki üritanud luua samalaadseid lehekülgi, pole jäljendajaid edu saatnud. Tew hinnangul toimib idee vaid korra ja põhineb uudsusel.

Teist aastat internetis broneerimisteenust pakkuva bronn.ee omanik Martin Henk peab ideed geniaalseks. Selle edu peitub lihtsuses ja ühekordsuses. ?Ta on liiga lihtne,? lisas Henk.

Henk ise kavatseb samuti miljoni teenida. ?Kunagi kindlasti,? ütles Henk. ?Püüame olla innovatiivsed ja isikupärased.? Tema teada teist sarnast broneerimise pakkujat ei leidu.

Küll aga on palju jäljendajaid leidunud Eesti viimase aja populaarseimal portaalil rate.ee-l. Firma omanik Andrei Korobeinik kiidab samuti Tew ideed. ?Huvitav ettevõtmine,? ütles Korobeinik. Neljandat aastat tegutsev rate.ee teenis esimesed miljon krooni 2004. aastal. Eelmise aasta kasum oli juba ligi 5 miljonit. Seejuures pole promomise eest makstud sentigi. Oma edu põhjuseks peab Korobeinik sarnaste saitide puudumist ajal, mil nad alustasid.

Jäljendajate ebaedu põhjendab Korobeinik lihtlabase kopeerimisega. Samas ei saa uus leht kunagi võistelda rate.ee kasutajakontode arvuga, mis ületab 350 000. Korobeinik soovitab teha midagi muud. Kui endal uusi ideid napib, siis võib alati midagi välismaalt üle võtta.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing