Reede 2. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Netipoed ahvatlevad mööbli tasuta koju toomisega

Monica Raud 18. jaanuar 2006, 00:00

Nii nagu kogu internetikaubandus saavad ka mööbliga kauplevad internetipoed üha hoogu juurde. Neid on Eestis vähemalt kümme, ehkki kaks nime - ON24.ee ja Living.ee - on teistest peajagu ees. Lisaks internetiäridele teenivad internetis lisatulu ka mitmed tavakauplused ja mööblitootjad (Aatrium, Soome Mööbel, Puuslik, Mööbel.zip jt).

"Kui tavapoe puhul inimene kõigepealt tuleb poodi ja siis valib kauba välja, siis veebipoe puhul ta valib internetist kauba välja ja tuleb siis poodi," räägib Living.ee juht Ove Siiro. 2004. aastal alustanud Living.ee on eriline selle poolest, et sel on Mustamäel ka päris kauplus, kuhu kliendid kindla sooviga kohale tulevad. Kõiki mudeleid pole küll kohal, kuid vähemasti on näidised ja inimesed kasutavad oma silmaga vaatamise võimalust Siiro sõnutsi usinasti.

"Tegelikult ei ole internetipoel ja tavapoel suurt vahet: kui tavapoes on üks diivan väljas ja 15 kataloogis, siis veebipoes on need lihtsalt kõik väljas," lausub Siiro.

Üldiselt pole netipoodide ja tavaliste sisustuspoodide kaubavalikul ja hindadel suurt vahet, kaup tuleb samu teid pidi. Eksklusiivset, kallist ja ülimoodsat mööblit internetis muidugi ei müüda ja nõudlikum kunde peab võtma ette tee peenematesse salongidesse. Ka põhjalikum konsultatsioon on võimalik eelkõige kauplusse kohale minnes.

"Ega see valik seal kuigi suur ei ole, võiks suurem olla. Aga e-poed on väga mugavad neile, kel ei ole transporti, millega mööda poode sõita," tunnistab ON24.ee-st söögilaua ja kummuti ostnud lapsepuhkusel olev Reet Henn. Mugav transport koju ongi veebipoodide suuremaid plusse.

ON24.ee ja Living.ee saadavad kauba tasuta teele, kui ostusumma ületab 2000 krooni, Aatrium.ee-s on see summa 3000 krooni, Netikaubamaja.ee ja Puuslik.ee teevad seda iga tellimuse puhul.

"Ma tegin nii, et esmalt vaatasin ON24-st mööbli välja ja siis tegin tiiru tavapoodides - hindadel eriti vahet polnud, nii et tellisin ära, sest transport oli tasuta. Negatiivne on ehk see, et suhtlus müüja ja ostja vahel ei ole nii personaalne, samas on võimalik kaupa valida näiteks õhtul enne magamaminekut," kaalub Reet Henn plusse ja miinuseid.

Ove Siiro on sama meelt: "Internetis saab müüa soodsa hinnaga, mugavale inimesele või suuremaid koguseid firmadele ja see on hea võimalus linnadest eemal elavatele inimestele. Proovi sa näiteks Hiiumaal mööblit osta." Aatriumi sisustuskaubamaja juhataja Marika Lehtla arvates on netipoed eelkõige inimestele, kes tahavad poodides võimalikult vähe aega veeta. "Mina isiklikult eelistan traditsioonilist ostmist, kus ma saan eset ka katsuda ja sellel istuda," ütleb ta. "Siiski ei ole internetimüügil suurt ohtu - mööbli saab alati tagasi saata ja kui on juures pilt ja korralik kirjeldus, siis miks mitte."

Aatriumi e-pood on Lehtla sõnul lihtsalt lisateenus, mida otsustati proovida, kuna teised on seda edukalt teinud. "Ise olin veel kaks aastat tagasi internetimüügi suhtes väga skeptiline, aga see areneb ja paljud on seda võimalust kasutama hakanud," tunnistab ta. Aatrium.ee on siiski veel lapsekingades ega saa vastu Järve keskuses asuvale salongile.

Keskmine mööbli tarneaeg on Siiro sõnul 3-4 nädalat, sõltuvalt sellest, kust mööbel tuleb. Living.ee klientidele viivad võimalikult palju kaupa firma enda kullerid, ON24 kasutab Eesti Posti abi.

"Minul läks hästi, olid eestimaised tooted ja sain nädala jooksul kätte," meenutab Reet Henn. "Ainus probleem oli see, et lubati kokkupandud mööblit, aga saabudes pidin hakkama seda ikkagi ise kokku panema. See oli pettumus, muidu olen väga rahul." Järgmisena kaalus Henn taburettide ostu, aga kuna veebipoe valik oli kitsuke, otsustas ta päris poodidesse minna.

Süsteemianalüütik Marko Käis tegi oma esimesed mööbliostud internetist aadressilt www.living.ee. Nendeks olid üksteise järel nahkdiivanikomplekt, diivanvoodi ja riidenagi.

Internetipoest valis ta ostud eelkõige seetõttu, et tavalisse poodi mahub näidistena korraga suhteliselt piiratud valik kaupa. Kui aga näidist pole, on kodus arvuti taga mööblit oluliselt mugavam otsida, kui poes kataloogi sirvida. "Tulevane asukoht on kogu aeg silmade ees ning vajadusel saab kohe täpsemaid mõõtmisi teha," selgitab Käis.

Sobivaid mööbliesemeid otsis Käis enam-vähem paralleelselt internetist ja tavapoodidest, kuigi veebipoest leidis ta enda sõnul peaaegu kohe sobiva hinna ja kujuga toote. "Tavapoodides toimus siis pigem sarnaste toodete otsimine ning võrdlemine."

Tellimisprotsessi kohta ütleb Käis, et kõik toimus täpselt nii, nagu kaupluse leheküljel lubatud. Tarneaegadest peeti kinni ning kaup oli korralik. "Teise tellimusega oli diivani põhi ilmselt transportimisel kannatada saanud. Saatsime kohe pärast defekti avastamist kauplusesse kirja ning juba järgmine päev oldi uue diivaniga ukse taga. Selline suhtumine jättis küll väga positiivse mulje," sõnab Käis. Samuti meeldib talle asjaolu, et 2000 kroonist alates tuuakse kaup tasuta koju. "Sellist präänikut paljud tavapoed ei pakkunud."

Lisaks Living.ee-le uuris Marko Käis ka ON24.ee kauplust. "Kasutusmugavusele ei saanud küll kummaski keskkonnas midagi ette heita, ka paljud tooted kattuvad. Valitud kaup oli Livingus lihtsalt sel hetkel soodsama hinnaga ning sooduspakkumised ka selgemalt esile toodud," ütleb ta. Riidenagi puhul leppis ta Living.ee-ga eraldi kokku, et kuna see maksab vähem kui 2000 krooni, läheb ta nagile ise järele, et arvele transpordikulu ei lisanduks.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing