Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Varakindlustuse turul läheb madinaks

    Hansapank teatas eile, et loob varakindlustusseltsi, mis hakkab pakkuma varakindlustusteenuseid nii era- kui ka äriklientidele.
    Oma vara kindlustajatele tähendab Hansapanga otsus Äripäeva meelest seda, et algul lööb tihenev konkurents hinnad alla, hiljem aga võib pank hakata tingimusi dikteerima.
    Hansapank, mis kunagi müüs Eesti Kindlustuse varakindlustuse osa maha, et pangale mittesobivad tegevused üle parda heita, tegi nüüd loogilise tagasikäigu.
    Kogu see maja- ja autopark, mis on inimestele odavate laenudega kätte jagatud, vajab kindlustamist. Miks peaks Hansapank, mis nagunii vahendab kindlustust umbes 80 protsendile oma uutest sõidukiliisingu ja 60 protsendile uutest kodulaenu klientidest, saatma head inimesed teiste ettevõtete juurde teenust ostma? Parem astuda paljulubavale turule, mille maht oli mullu ligi 2,7 miljardit krooni ning juurdekasv 13%.
    Sellel turuplatsil aga juba tegutsevad mitmed seltsid, kes seni pole pidanud niimoodi võistlema. Neist suurim, ligi 40% turuosaga If Eesti Kindlustus, suutis mullu koguda enam kui miljard krooni kindlustusmakseid. Ifi omaniku, Sampo Grupi jaoks oli varakindlustus mullu esimesel poolaastal kõige kasumlikum üksus. See tähendab, et Hansapank astub nende liivakasti ja tulekul on sõda klientide pärast. Mis omakorda tähendab madalamaid hindu - vähemalt esialgu.
    Muide, ka paralleeli pole tarvis kaugelt otsida - Hansapank on alles hiljuti karastunud Nordea ja teiste kolleegidega peetud laenurallis, kus samuti üksteise võidu pakkumisi tehti.
    Selles stsenaariumis peitub aga oht, et tarbijate võit jääb lühikeseks ja viimasena naerab Hansapank. Kui kliente enam iga hinna eest püüda pole tarvis, saab keskenduda kasumi võtmisele.
    Hansapangas on umbes pool Eestis hoiustatud rahast ja ka eluasemelaenude turul on pangal 50% turuosa. See stardipositsioon annab rahalaevale võimalused, mida konkurentidel pole - tooteid kombineerida, ajutisi pakkumisi teha, kulusid kokku hoida. Näiteks ei kavatse pank luua iseseisvat jaotusvõrku, vaid hakkab varakindlustust müüma panga ning liisingu jaotuskanalites, mis on odavam. Hansapank Eesti peadirektor Priit Põldoja ütles seda eilses pressiteates ka, ainult veidi teises sõnastuses: "Leian, et Hansapangal on unikaalne võimalus erinevaid finantstooteid kuluefektiivselt paketeerida ning sellega klientide jaoks uut väärtust luua."
    Äripäeva tänases uudises lubab Põldoja aga millegipärast ka seda, et kindlustusteenus hoitakse kõigist finantseerimisteenustest rangelt lahus ja Hansapanga seltsi kasuks otsustamine ei too kliendile lisasoodustusi.
    See jutt tundub Äripäevale sama kahtlane nagu konkurentidele - klientide meelitamine lisasoodustustega, kes võtavad ühe toote asemel kaks, peaks olema toodete "kuluefektiivse paketeerimise" loomulik osa. Ja selles ei olegi iseenesest midagi halba. Halvaks läheb asi siis, kui Hansapank hakkab oma positsiooni ära kasutama ja soodustusest saab sundvalik. Kui viimane peaks juhtuma, oleks aeg meie monopolisätted üle vaadata.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.