Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Garantiiga kasutatud autod on küll ostes kallimad, kuid tehniliselt korras

    Nagu reklaamidest kuuldud ja nähtud, ei pea kasutatud autot ostma minnes enam sugulasest autolukkseppa kaasa võtma, sest ka kasutatud autosid müüakse juba mõnda aega garantiiga.
    Garantii teenib mitmeid müüjate eesmärke. Peamised on Kommest UAuto kasutatud autode müügidirektori Meelis Telliskivi sõnul esiteks parem müük kliendile meelerahu pakkumise kaudu ja teiseks hea teeninduse ja usaldusväärsusega kaasnev järjepidevus, et inimesed uuesti samast kohast autosid ostaks.
    Meelerahu tähendab seda, et ostes kasutatud autot, ei pea inimene kartma mitmesuguste jubinate purunemise pärast ega kaaluma tanki ostmist. Inimene saab osta selle auto, mis talle meeldib, sest kui midagi katki läheb, siis teeb müüja selle korda.
    Siiski peaks enne autoostulepingu allakirjastamist uurima, mida garantii sisaldab ehk millistele osadele garantii kehtib ja millistele mitte. Enamlevinud on variant, kus garantii kehtib mootorile ja käigukastile. Veermikule, mis kuulub kuluvosade hulka, ei taheta eriti garantiid anda. Põhjust võib loomulikult otsida meie kuumaastikku meenutavatelt tänavatelt.
    Nii BRC, Kommest Autokeskused, Mariine Auto kui ka A2 Autowelt annavad garantii mootorile ja käigukastile. Kõik nendivad siiski seda, et kui Uautoga veermiku osas midagi kohe juhtub, siis vahetatakse loomulikult purunenud jubin välja.
    "Kui meie juurest ära sõites siinsamas midagi Uautol küljest kukub, siis oleme järelikult ise autot üle vaadates kehva tööd teinud ja loomulikult võib klient tagasi tulla ja me teeme auto korda," räägib Mariine Auto juhatuse esimees Toomas Saarelaid.
    Autod, millele garantii antakse, on tavaliselt sellised, millele müüja kindel võib olla. Autod on enamasti selgelt nähtava ajalooga ja müüja on auto ka üle kontrollinud. Näiteks on A2 Autoweldi müüdavad autod enamjaolt pärit Saksamaalt, kus enne oksjonilt ostmist kontrollitakse põhjalikult auto ajalugu - et poleks olnud suuremat sorti avariisid, mille tagajärjed hiljem välja lööksid ja et auto tegelik läbisõit oleks sama odomeetril oleva numbriga. Ka Kommest Auto kontrollib kõigepealt auto ajalugu ning töökojas kontrollitakse 102 sõlme. Meelis Telliskivi sõnul kliendile päris uut Uautot ei pakuta, kuid kõik tehakse selleks, et pakkuda vähemalt välimuselt ja sisult võimalikult uuele lähedast masinat.
    Nagu igal heal asjal on ka kasutatud autode garantiide juures olemas see "aga". Alates sellest, kui osa firmasid hakkas garantiisid pakkuma, on paljud teised sellele järgnenud oma garantiidega, sest kliente ju kaotada ei taheta.
    Siiski tuleb olla ettevaatlik, sest garantii võib olla lihtsalt müügiargument ja ilma paberita, mis tõestab, et garantii konkreetsetele osadele kehtib, võidakse käsi laiutada ja klient minema saata, ilma midagi parandamata.
    Garantiid pakkuvad müüjad panevad ostjatele eriti südamele, et ilmnenud vigadest tuleb kohe teada anda. Selline palve on ka loogiline, sest esialgu ilmnenud pisiviga võib ilma parandamata viia suurema veani, mille kõrvaldamine on juba väga kallis ja aegaUnõudev.
    Alates novembrist pakub A2 Autowelt oma klientidele kolmekuulist garantiid ja palju müüakse üsna uusi Uautosid, millel on veel alles ka tehasegarantii.
    Auto ostmise üks rõõme on paljude jaoks tingimine. Seoses riskidega, mis müüjad garantiide pakkumisel enda kanda võtavad, on selge, et garantiidega autod on pisut kallimad. Need riskid ehk kulud on hinna sisse arvestatud. Sellest hinnast tavaliselt enam tingida ei saa. Küll võib leida mitmesuguseid sooduspakkumisi, st et midagi antakse pealekauba, näiteks talverehvid.
    Tegelikult on n-ö usalduse ja maine garantii kõikidele masinatele välja arvatud komisjoniUautod, mida BRC, Kommest Autokeskused, Mariine Auto ja A2 Autowelt müüvad. See tähendab seda, et paberit te küll garantii kohta ei saa, kuid kui midagi kohe pärast ostmist juhtub, siis tehakse see korda.
    Näiteks vahetas Kommest Auto ühe Chrysler Sebringi katkiläinud käigukasti, räägib Telliskivi. Viimane läks müüjale küll üle kahekümne tuhande krooni maksma, kuid klientide usaldust ei tohi kaotada ja oma firma mainet peab hoidma.
    Lihtsalt - kliente probleemide peale minema saates poleks varsti kedagi, kes autosid ostma tuleks.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tootjahinnad tööstuses jätkasid langemist
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.