Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Infortar ostab valuutavahetuse osalusi kokku

    Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt ütles eile, et Infortar ostab väikeaktsionärid välja ning tahab seejärel ettevõtte muul alal tegutsema panna.
    "See protsess on praegu pooleli, aga Infortar ostab. Valuutavahetuse äri väheneb, kui euro tuleb, Infortar ostab väikeaktsionärid välja ja spetsialiseerib ettevõtte teistele äridele," ütles Hanschmidt ning lisas, et Rootsi laevadel jääb valuutavahetus alles, kuna Rootsi ei kavatse veel niipea eurole üle minna.
    Vaatasin, et osa tehingutel on hind ka ära näidatud, 2750 krooni aktsiast, kas kõik müüvad enam-vähem sama hinnaga?
    "Jah, ma peast ei mäleta, aga enam-vähem sama hind jah," vastas Hanschmidt.
    Kogu aktsiapaki eest maksab Infortar seega kokku 22 miljonit krooni. Müüjad on aga nii Infortari kui ka Tallinki omanikud Enn Pant, Kalev Järvelill, Meelis Asi, Viljar Jaamu ja Üllar Tali.
    Kolmapäeva õhtu seisuga oli Infortar kokku ostnud 73 protsenti aktsiapakist.
    Nii Eestis kui ka Rootsis valuuta vahetamisega tegeleva ASi Tavid juhataja Kuno Rääk arvas aga, et valuutavahetus ei kao veel niipea. "Sõltub muidugi, kus seda teha, Soome laevadel kaob vast euro tulekuga ära jah, aga Rootsi-Eesti, Rootsi-Läti.... Kõigi eelduste kohaselt ei tule euro Rootsis kasutusele niipea," ütles Rääk. "Praegu on valuutavahetus piisavalt kasumlik äri, kui seda hästi teha."
    "Meil on muidugi erinevad sihtgrupid - kui H.T. Valuuta keskendub turistidele, siis meie keskendume kohalike teenindamisele," jätkas Rääk. "Turiste teenindades on marginaal muidugi suurem."
    Nädal enne Tallinki börsile tulekut kirjutas Äripäev, et Tallinki laevadel toimetavaid valuutapunkte peab ettevõtte juhtkonnaga seotud firma AS H.T. Valuuta. See firma paistab silma asjaoluga, et maksab oma aktsionäridele, kelleks on kolmveerandi osas Tallinki juhid (Pant, Järvelill jt) ja veerandi osas Tallink Grupp ise, heldelt dividende.
    Alates 1999. aastast kuni 2004. aastani pole valuutavahetusfirma aktsionäre ühelgi aastal omanikutuluta jätnud, kokku on dividendidena sel perioodil välja makstud 21,1 miljonit krooni. Tallink Grupp ise oma aktsionäridele dividende pole maksnud ega kavatse ka maksma hakata, kirjutas Äripäev novembri viimasel päeval.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.