Pühapäev 19. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Uus Lexus IS on stiili hindavale inimesele

Ardo Kalda 20. jaanuar 2006, 00:00

Uus Lexus IS on läbinud totaalse muutumiskuuri ja näeb erinevalt eelkäijast välja tõeliselt stiilne ja täiskasvanud.

Vaadates eelmist Lexus ISi ja tema hinnasilti, oli tunne, nagu oleks tegemist ülikalli Toyota Corollaga. Polnud sellel autol ei ilu ega stiili. Tõsi, ta andis maailmale sellise ilusa väljendi nagu "Lexuse stiilis tagatuled". Siiski on ju nii, et võib panna läbipaistvate klaasidega ja kroomitud põhjaga tagatuled ka Talbot Horizonile, kuid see ei tee veel sellest ilusat autot. Mul on siiski rõõm teatada, et asjaolud on muutunud, sest saabunud on uus põlvkond väikeseid Lexuseid.

Välimusega on seekord tõsiselt vaeva nähtud ja uus IS on vägagi stiilne. Lähenedes väiksemaile Lexusele, võtmed käes, tuli näole vägisi ülbe muie ja väike kuradike mu sees hakkas rõõmust jalgu trampima. Välimus on stiilne iga nurga alt ja kuskilt servast ei paistnud IS kole.

Sisu on juhi ja kõrvalistuja seisukohalt samuti hästi läbi mõeldud ja ka siin on tegutsenud tõelise stiilitundega inimesed. Tagaistujate kohad siiski nii läbimõeldud pole ning jalaruumiga on üsna pahad lood. Toyota Balticust siiski kinnitati, et auto ongi tehtud ees istujatele. Esiiste, mis on reguleeritav igas suunas ja seetõttu väga hästi paikaseatav igaühe jaoks, on mugav ja pakub suhteliselt head külgtuge. Nahkne iste pakub nii soojendust kui ka jahutust, elimineerides nahkistmetega kaasnevad suvised probleemid. Tõeliselt efektseks muutub interjöör pimedas. Armatuuris olevad spidomeeter ja tahhomeeter on hästi loetavad ega väsita silmi. Laest näitab väike valge tuluke käigukangi peale, tekitades kerge ööklubi tunde. Ööklubiga on üks sarnasus veel - Mark Levinsoni stereosüsteem, mida käis kuulamas ka autode helisüsteemide spetsialist Indrek Ando, kes nentis, et tõepoolest on suhteliselt kõrge ning hea helipildi loomisega kõvasti vaeva nähtud. Juhikohal istudes oli tunne, et sinu peale on mõeldud, et sul oleks võimalikult hea olla. Küll ei käi alla tagumine seljatugi ja sestap peab ISi omanik külmkapi poest laskma kellelgi teisel koju vedada. Külmkapp sinna interjööri ka eriti ei sobiks.

Sõidurõõm on kindlasti üks Lexuse poolt otsustamise argumente. V6 mootori röögatuse saatel surutakse reisijad istmetesse ja lennutatakse stiilne auto kiiresti üle lubatud numbrite. Automaatkäigukast toimib seejuures pehmelt ja kiiresti. Oli tunne, nagu olekski autol vaid üks käik.

Juhil on võimalus valida ka käsitsi käikude vahetamine, mis toimub rooli taga olevatest valitsatest. Need toimisid ja väga hästi. Pärast valitsast käigu vahetamist ei pidanudki kohvile minema ja ootama, millal lülitus toimub, kõik oli sujuv ja kiire.

Sellise võimsuse juures, nagu Lexus pakub, sooviks siiski elektroonilised abimehed vahel välja lülitada, kuid seda kahjuks teha ei saa. Peab leppima, et vahepeal sekkuvad arvutid Teie sõitmisse ja lõpetavad kogu lõbu üsna julmalt.

Uue ISi puhul pole enam küsimust, kuhu läheb selle auto eest küsitav raha, vaid tõepoolest on igal hetkel tunda kalli margi hõngu. Üks on kindel, BMW 3. seeria, Audi A4 ja Mercedese C-klass on saanud endale väga karmi konkurendi.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 15:43
Otsi:

Ava täpsem otsing