Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pangahoonete ehitamise buum

    Avapaugu andis turuliidrile kohaselt Hansapank, kes avas uued peakontorid Tallinnas Liivalaia tänaval ja Tartus Barclay platsil 1996. aasta alguses.
    Tallinnas alustasid ehitust ka Ühispank, Hoiupank, Tallinna Pank, Forekspank, ERA ja EVEA Pank.
    Tartus koondus pankade ehitustegevus kesklinna Ülikooli tänava alguse kanti, kus valminud ERA Panga ja Hansapanga hoonete kõrval alustati Forekspanga Lõuna-Eesti keskuse ehitust. Lähestikku reastunud pangakontorid said rahvasuus Raha tänava nime.
    Pangahoonete ehitamisele kulunud summad 1996. aastal, mln krooni
    Ühispank 337 mln Kõige kallima ja võimsama plaaniga tuleb välja kümne väikse maapanga baasil tekkinud Ühispank, kes tahtis ehitada Tallinna Tartu maanteele 26korruselist hoonet. Kõrghoone rajamise mõtted ei saanud aga pealinna võimude kohest mõistmist ja kooskõlastust, sest nood pidasid Tallinna merelt paistva silueti säilitamist uusehitustest tähtsamaks. Pärast pikka energiakulu õnnestus pangal siiski saada linnavalitsuselt luba ehitada 25korruseline kõrghoone. 337 miljonit krooni maksnud Tallinna ja kogu Eesti kõrgeim hoone valmib 1999. aasta esimesel poolel.
    Hansapank 300 mln Hansapanga peahoone koosneb kahest omavahel ühendatud majast - Liivalaia 8 ja Liivalaia 10/12. Liivalaia 8 ehitatakse aastatel 1994-1996, ehitaja on Merko Ehitus. Liivalaia 10/12 ehitus toimub 1997-1999, ehitaja Eesti Ehitus. Kahe hoone ehitus maksis ligi 300 miljonit krooni. Pinda on peahoones kokku 25 000 ruutmeetrit.
    Hoiupank 110 mln 1996. aastal hakkab ka bilansimahult Eesti kolme suurema panga hulka kuuluv Hoiupank endale Tallinna kesklinnas peakontori ehitamiseks sobivat krunti otsima. Pank valib Astlanda ärikeskuse, Liivalaia tänava äärse ning Sakala ja Tatari tänava nurgal oleva krundi vahel. Otsus langetatakse Astlanda ärikeskuse kasuks, kuhu ehitatakse seitsmekorruseline peahoone. Hoiupanga peakontor valmib 1997. aasta lõpuks. Hoone maksumuseks oli 110 miljonit krooni.
    Tallinna Pank 120 mln Tallinna kesklinna ühele soodsama asukohaga krundile kerkib aga Tallinna Panga uus, 8korruseline peahoone. Tallinna Panga hoone ehitus läks pangale maksma 130-150 miljonit krooni. Peahoone valmib 1997. aasta keskel.
    ERA pank 15 mln ja Forekspank 22,5 mln Kordades odavamad peahooned saavad ERA Pank ja Forekspank. Forekspank ostis 13 miljoni krooni eest RETi Arengugrupi Narva maantee ääres asuva maja, et ehitada sinna oma uus peakontor. Koos hoonete renoveerimisega läheb peahoone pangale maksma 22,5 miljonit krooni. ERA Pank ostis Tallinna uue peakontori jaoks Estonia puiesteel asuva endise sotsiaalkindlustusameti maja, kuhu kolisid ka kindlustusseltsi Polaris ja teiste ERA Panga tütarfirmade esindused. Maja renoveerimiseks kulutas ERA Panga tütarfirma Barclay Kinnisvara 15 miljonit krooni. Kui palju ERA Pank hoone eest maksis, panga omaaegne juht Andres Bergmann avaldama ei nõustunud.
    EVEA Pank 45 mln 1997. aastal pani EVEA Pank nurgakivi uuele peahoonele Tartu maantee ja Pronksi tänava ristmikul, kusjuures EVEA Pank oli peahoone projekti käima lükanud juba 1991. aastal, kui tehti esimene kiri Tallinna linnavalitsusele. Ehitis koosneb kuuekorruselisest pangamajast ning neljakorruselisest büroohoonest, selle üldmaksumuseks kujunes 45 miljonit krooni.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.