Peugeot 407 Coupe õhkab elegantsust

Ardo Kalda 27. jaanuar 2006, 00:00

Peugeot 407 Coupe on auto natuke edevale inimesele, kes hindab elegantsust ja ei taha rullnokkadega linnas võidu kihutada, sest talle piisab teadmisest, et võib neile tagatulesid näidata, kui vaid tahab.

Uue lõvimärgiga suure kupee disain tuli seekord prantslaste endi sulest ja itaallased jäeti mängust välja. Kindlasti ei saa sellist lüket veaks nimetada, sest välimus ja interjöör on sellel autol suurepärane. Ümber auto käies jääb silm pidevalt puhkama esipampri "ribidele" ja pisikesele tagatiivale. Sellised väikesed detailid ja kogu auto üldiselt ilus joon sobivad ideaalselt kokku ja annavad aimu tõeliselt heast maitsest.

Auto interjöör oli luksuslik ja kõik nupud Peugeot'le omaselt väga käepärased. Suurele kupeele omaselt tuli turvavöö kättesaamiseks teha tõsise akrobaadi liigutusi. Kuigi kõik nupud on hästi käsitsetavad, oleks suur ekraan keskkonsoolil võinud olla ka puutetundlik. Nimelt oli üsna raske ja tüütu orienteeruda kogu selles nuppude meres.

Samas on hea tõdeda, et kogu interjöör on tehtud kvaliteetsetest materjalidest ning näeb kena ja kallis välja. Oli tunda, et Peugeot on auto ehitamisel mõelnud ka tulevikule, sest pehmest materjalist salong ei tohiks tulevikus hakata nagisema nagu odav plastik. Istmed olid hästi seatavad, kuid tagaistmele pääsemiseks liikusid nad elektriliselt ettepoole ja seda tegid nad tõsiselt aeglaselt. Külma ilmaga on surisevate istmete järel auto kõrval suhteliselt tüütu oodata. Tõsi, tagaistmetel oli piisavalt ruumi ka täiskasvanutel ja pikal sõidul pole seal ka korvpalluritel kehv istuda.

Proovisõidu autol oli kolmeliitrine mootor. Kuna auto oli läbi sõitnud vaid 12 kilomeetrit, siis kolmeliitrise mootori tõelist tõmmet veel tunda ei saanud, sest see polnud lihtsalt lahtisõidetud. Siiski suutis too pealt vägagi tõsist tõmmet pakkuda, justkui demonstreerides, et suudab küll, kui vaid tahab. Samas jäi bensiinikulu vägagi mõistlikesse piiridesse ja maanteel näitas kompuuter stabiilselt alla 10-liitrilist kulu.

407 Coupe käitus teel suurele ja mugavale autole kohaselt ehk hõljub üle erinevate Eesti teedele omaste konaruste. Nupp armatuuris, mis muudab vedrustuse sportlikumaks, tegi aga sõiduki märksa jäigemaks ja sportlikumaks. Roolile reageeris kogu auto hästi ja mingeid anomaaliaid küll kuskilt ei paistnud. Siiski peab tõstma näpu püsti ja auto tulevasi omanikke hoiatama suure mootoriga esiveolisele autole omase veidruse ehk alajuhitavuse eest. Raske esiosa ja võimas mootor sunnivad autot kiiremalt kurve võttes otse sõitma. Sisetunne kippus pidevalt nimetama seda, mis siis oleks, kui auto oleks tagaveolinef

Suur ja stiilne kupee pole mingil juhul ralli- ega ringrajaauto, vaid pigem rahulikult kulgemise sõiduk. Omanik võib ümberringi möllavat liiklushullust rahulikult pealt vaadata ja endale kinnitada, et kui tahab, siis suudab teist kõigist kiirem olla, sest suudabki.

407 Coupe lihtsalt ei sobi rullnokkadega fooride vahel kiirendamiseks, nii seda autot disaininud inimesed ka ette ei kujutanud. Oma kauni figuuriga sundis Prantsuse kaunitar endale paljusid järele vaatama.

Küllap kinnistus auto kaunis küljejoon nende mäludesse veel väga pikaks ajaks.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing