Haigekassa finantseerib tervisekampaaniad

30. jaanuar 2006, 10:49

Täna algab Eesti Haigekassa poolt finantseeritav ligi 400 tuhat krooni maksma minev tele- ja raadiokampaania “Liikumine on inimese parim sõber”.

Eesti Haigekassa vahenditest finantseeritav kampaaniate projekt läheb kokku maksma ligi 1,5 miljonit krooni.

Eelmise aasta oktoobris toimus suitsetamise vastane kampaania. Selle aasta jaanuari alguses viidi läbi õige toitumise kampaania ja täna algab kampaania liikumise propageerimiseks. Selle aasta aprillikuusse on veel planeeritud kampaania väikelaste traumade ennetamiseks.

Täna algava kampaania “Liikumine on inimese parim sõber eesmärk on teadvustada inimestele tervisetreeningu vajalikkust ja motiveerida seeläbi Eesti inimesi rohkem liikuma.

Eestis on südame- ja veresoonkonnahaigused olnud viimase 15 aasta jooksul peamine haigestumise ja suremuse põhjus. Oleme selles osas juhtpositsioonil nii Euroopas kui kogu maailmas tervikuna ja aastad ei ole kahjuks olukorda parandanud, öeldaks kampaania tutvustuses.

“Kurb on tõdeda, et sageli haigestuvad südame- ja veresoonkonnahaigustesse just noored ja tööealised inimesed. Üks olulisi põhjuseid on istuv eluviis ja vähene kehaline aktiivsus. Sotsioloogilised uuringud näitavad, et regulaarset sportlikku liikumist harrastab Eestis ainult kuni 15% meestest ja kuni 10% naistest. Sellest järeldub selgesti, et väga suur osa elanikkonnast ei saa piisavalt füüsilist koormust,” rääkis haigekassa tervishoiuteenuste peaspetsialist Sirje Vaask.

Laialt on levinud valearusaam, justkui tegeleksid inimesed aasta-aastalt järjest rohkem erinevate spordialadega. Tegelikkuses näitavad uuringud, et viimase viie aasta jooksul on hoopis oluliselt suurenenud spordiharrastustega mittetegelevate inimeste arv. Kui 1998. aastal ei tegelenud üldse spordiga 21%, siis 2003. aastal 33% elanikkonnast. 2004. aastal ei olnud kehaliselt aktiivsed 41% meestest ja 39% naistest.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing