Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eritehnika rehvide tarneaeg võib küündida kuni paari aastani
Äärmuslikem olukord on Laadur OÜ tegevdirektori Fred Märtsoo sõnul kraanade rehvidega, mille tarneajad võivad ulatuda pea kahe aastani.
Märtsoo sõnul on olukorra tinginud Aasias paiknevate rehvifirmade tootmisvõimsuste puudujääk.
"Rehvitootjad ei näinud ette, et eritehnika rehvide nõudlus maailmas nii kiiresti kasvab. Olukorrale peaks leevendus saabuma 2008. aastal, mil jõutakse rajada uusi tehaseid, mis nõudluse rahuldaksid. Seni aga tuleb arvestada viivitustega tarnetes," lausus Märtsoo.
Märtsoo kahtlustab, et tegu võib olla isegi rehvitootjate taktikaga, mis viib lõpptulemusena rehvide hinnatõusule. Praegu võib Märtsoo arvates tegu olla lihtsalt Bridgestone'i ja Michelini poolt tekitatud paanikaga, et kliendid laovarusid suurendaksid.
Tema sõnul on olukord pingelisem frontaallaadurite, kraanade ning muu eritehnika rehvidega.
Stokkeri varuosade müügijuhi Deniss Ledjaevi sõnul tekivad probleemid siis, kui laovaru pole piisav.
"Probleem võib esile kerkida spetsiifiliste rehvidega, nagu näiteks karjäärimasinad. Meie tarnijatel on õnneks Euroopa ladudes piisavad varud. Seniajani on olukord kontrolli all olnud. Ehitus- ja põllumajandustehnika rehvide nõudluse kasvule suudame vastata," sõnas Ledjaev.
Põllumajandustehnika hoolduse ja müügiga tegeleva ASi Taure varuosade müügijuhi Vello Ohu sõnul on põllumajandusmasinate rehvidega kiired ajad sügiseti, mil nõudlus tavalisest kordades suurem.