Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tähtaeg läheneb
Pakendite taaskasutusest ja pakendiettevõtjate kohustustest on infot jagatud pea kõigis meediakanalites. Sellest hoolimata pole suur hulk ettevõtjaid aru saanud, kuidas see neid puudutab ning kuidas nad saavad oma kohustusi täita.
Pakendiettevõtjad peavad esitama 15. veebruariks riiklikule pakendiregistrile ettevõtte 2005. aasta pakendiaruande. Hetkeseisuga on ligikaudu kaks kolmandikku pakendiettevõtetest andnud oma kohustused üle organisatsioonidele, kes korraldavad taaskasutuse ja koostavad aruanded ettevõtete eest.
Samas on turul palju ettevõtteid, kes toimetavad oma vastutusel või pole pakenditeemaga üldse kursis. Samas toob pakendiga seotud kohustuste täitmata jätmine ettevõttele kaasa kõrged aktsiisimaksud ja kuni 50 000kroonise rahatrahvi, mille maksmisel ei vabane ettevõte kohustuste täitmisest. Ettevõtjal tuleks kindlaks teha, kas ettevõte liigitub "pakendiettevõtja" mõiste alla. Seaduse järgi on pakendiettevõtja isik, kes majandus- või kutsetegevuse raames pakendab kaupa, veab sisse või müüb pakendatud kaupa.
Teiseks tuleks selgitada, mis liiki pakendeid ettevõte maale toob, milliseid tooteid pakendab ning milline osa neist jääb siseturule.
Kui need kaks põhiküsimust on selged, saab ettevõtja ülevaate, kui suures ulatuses peab tema poolt turule paisatud pakendeid taaskasutama ja millised on sellega seotud kulud.
Autor: Ahto Hunt