Air Livonia lõpetab regulaarlennud Ruhnu ja Kihnu

01. veebruar 2006, 16:02

Mandrilt Ruhnu ja Kihnu regulaarlende haldav Pärnu lennufirma AS Air Livonia lõpetab aprillis oma tegevuse liinil, mis võib tähendada lennuühenduse katkemist.

Air Livonia tegevjuhi Ants Aringo sõnul ei lõpeta nad küll ettevõtte tegevust, kuid orienteeruvad ümber. „Üks pikk etapp on läbi,” lausus Aringo. Tema sõnul ei tasu liini opereerimine ennast pikemas perspektiivis ära, sest lennuväljad on kehvas seisukorras ja seal on 12 aasta jooksul muutunud väga vähe. Sisuliselt saab Ruhnule ja Kihnule lennata vaid AN-28, mille käitlemine on muutunud Euroopa Liidus liiga kulukaks. „Kasvanud on nõuded, kuid tingimused pole paranenud,” lisas Aringo.

Edasistest plaanidest ei tahtnud Aringo veel rääkida. „Jätkamiseks on päris palju võimalusi ja ettepanekuid,” lisas Aringo.

Saare maavalitsuse õigustalituse juhataja Jaan Leivategija hinnangul sattus väikefirma majandusraskustesse. „Ilmselt käis kahe liini pidamine neile üle jõu,” lisas ta. Ka Aringo sõnul oli neil eelmine aasta eelmistest kehvem, sest tõusid kütuse, hooldus ja remondikulud. „Ainult Kihnu ja Ruhnuga ära majandada on väga raske,” ütles Aringo.

Leivategija sõnul kuulutatakse riigihange Ruhnu liinile välja lähipäevil. Ta ei osanud öelda, kes võiks lennuliini üle võtta, kuid lisas, et mõned firmad on huvi tundnud. Airest juhatuse esimehe Aleko Peipsi sõnul on sisuliselt vaid Air Livonial võimekus korraldada lende saartele. „Enimexil oli ka, aga tema on oma lennukid vastu maad sõitnud,” lisas Peipsi. Airest ei plaani hankel osaleda. Saaremaale ja Hiiumaale regulaarlende korraldav AVIES ei ole hankel osalemises kindel. „Me ei ole seda arutanud,” ütles AVIES tegevjuht Vladimir Pisarkov.

Aringo arvates ei ole Eestis ettevõtetest puudus, kui on tagatud ohutus ja atraktiivsus. „Nendesse tingimustesse sinna ei tulda,” lisas Aringo. Lisaks tuleb tema sõnul selgesti välja öelda, kas saartele lennuliin jääb või ei jää.

Air Livonia lõpetab otselennud Ruhnule ja Kihnu 30.aprillil. Aringo ei näe selles suurt probleemi, sest suvel toimuvad lennud harvem ja vajadus pole nii suur kui talvel.

AS Air Livonia alustas tegevust 1994, aastal Baltic Aeroservice nime all. Esimesed lennukid renditi Estonian Air´lt ja 1995 a. aprillis toimus esimene regulaarlend Kihnu saarele. 1996.aastal avati Lätist renditud lennukitega regulaarreis Ruhnu ja Saaremaale. Oma lennukid muretses AS Air Livonia eelmise sajandi lõpus, mil osteti kaks AN-28 tüüpi lennukit.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    10. November 2009, 00:00
    Otsi:

    Ava täpsem otsing