Eelmise aasta rumalaimad ärijuhtumid

Gert D. Hankewitz 02. veebruar 2006, 00:00

Ajakiri Business 2.0 reastab igal aastal 101 rumalamat ärijuhtumit.

Sprayonmud. 81. koht. Briti firma Sprayonmud'i (pritsi muda peale) tootma Hummeri-omanikele purki pandud muda, mida nad saaksid oma autodele peale pritsida, et sellele õige maastikuauto väljanägemine anda. Leiutis leidis aga palju laiemat kasutust hoopis teiste autoomanike seas, kes pritsisid purgist muda autonumbrimärkidele, et liiklusjärelevalve kaamerad neid tuvastada ei saaks, kui nad kiirust ületavad.

McDonald's. 33. koht. McDonald's tahtis oma drive-in-teenuse osutamiseks osta sisse inimhääle kõnekeskusest, kes kliendilt kõnepuldist tellimuse vastu võtab. Põhjuseks see, et kõnekeskustes on professionaalsed tellimusevõtjad ja väga hea suhtlemisoskusega inimesed. Kiirtoiduketi juht Jim Skinner selgitas, et kui sa oled näiteks Los Angeles, aga kuuled tellimust tehes Põhja-Dakota aktsendiga inimest, siis tead, mis toimub.

Raadiojaama nali. 76. koht. Eelmise aasta esimesel aprillil tegi üks Los Angelese raadiojaam oma kuulajate kulul nalja. Nimelt lubas jaam välja loosida uhiuue Hummer H2. Õnnelik võitja pidi aga pettuma, kui sai teada, et tema auhind pole miski muu kui mudelauto. Pettunud kuulaja kaebas raadiojaama 60 000 dollari saamiseks kohtusse - see on õige Hummer H2 hind.

Google'i töötaja. 18. koht. Ajakiri märkis ära internetiotsinguportaali Google töötaja Mark Jeni juhtumi, kes oli alles hiljuti firmasse tööle võetud. Töötaja kirjutas oma isiklikus blogis, kuidas tema tööandja ootab 2006. aastaks ennenägematult suuremat käivet ning kasumit. Jen aga unustas läbi lugeda oma ametijuhendi, kus oli kirjas, et firma kohta infot avalikustada ei tohi. See maksis mehele valusalt kätte, kuna Google polnud oma ootustest veel Wall Streetile teatanud. Jen sai mõne aja pärast vallandamisteate.

Polaroid. 17. koht. Kaks endist fototarvete firma Polaroid juhti Jacques Nasser ning J. Michael Pocock teenisid mõlemad firma müügist vastavalt 12,8 ja 8,5 miljonit dollarit. Samal ajal said firma üle 4000 töötaja ühekordse tšeki 47 dollarile. Nende õnn oli tegelikult veel halvem, sest koos mikroskoopilise summa saamisega kaotasid nad oma ravi- ja tervisekindlustuse, mille töökoht varem garanteeris.

Londoni Ülikooli Psühholoogia Instituudi uuring Hewlett-Packardile. 5. koht. Kui ühe suurima multimeediaseadmete tootja tellitud uuringust selgub, et keskmise kontoritöötaja intelligentsusnäitajat vähendavad kaks korda rohkem pidevalt helisevate telefonide läheduses viibimine ja sissetulevate e-kirjade jälgimine kui kanepisuitsetamine, võib kindlalt väita, et uuring kukkus natuke halvasti välja. Täpselt seda sai teada Hewlett-Packard, kui tellis Londoni Ülikooli Psühholoogia Instituudilt uuringu.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing