Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Merirahu arendaja pankrotihaldurid võivad Vabaõhumuuseumi tee sulgeda

    Eile andis Tallinna halduskohtu kohtunik Elle Kask kaks nädalat, mille jooksul peaks Hestlingeri pankrotihaldurid ja Tallinna linn saama kokkuleppe selles, millises ulatuses kompenseeritakse Vabaõhumuuseumi tee 1,5 kilomeetrise lõigu ehituskulud.
    Vabaõhumuuseumi tee puhul on tegu transiidisoonega, mida mööda liigub 50% Kakumäe poolsaare transpordist. Teed kasutavad praegu ka linna bussiliinid number 21a ja 22 ning marsruuttakso.
    Pankrotihaldur Andres Hermet kommenteeris eile: "Haldurid on kaalunud isegi võimalust Vabaõhumuuseumi tee sulgeda, et vältida võlausaldajate rahaga kinnimakstud tänavarajatiste kulumist. Muidu lõpuks ütleb linn, et tee on juba amortiseerunud ja tema väärtus pole enam endine."
    Hermeti sõnul läheks lõviosa 15 miljonist kroonist SEB Ühispangale, kes aastate eest Merirahu elurajooni arendamist 100 miljoni krooniga rahastas. 2002. aastal pankrotti läinud firma võlgade kogusumma on 131 mln krooni.
    "Selles nõudes õhku ei ole," kommenteeris Hestlingeri pankrotihaldureid kohtus esindav advokaat Üllar Talviste. Tema sõnul on linnaametnikud kogu aeg vaid lubadusi jaganud.
    Kohtusse minekuga soovis ettevõte avaldada survet, et 2003. aastal alustatud läbirääkimised ükskord ka tulemuseni jõuaks.
    Tallinna linnavalitsust esindav advokaat Ain Alvin nõustus kohtunikuga, et mõlemale poolele tuleks kokkulepe odavam kui aastate eest toimunut üksipulgi lahkama hakata.
    Alvin märkis, et ei ole volitatud ütlema summat, mis ulatuses soostuks linn Hestlingeri kulutusi kompenseerima.
    Hestlingeri nõue on vaid üks arvukatest rahanõuetest, mida ettevõtted kehtivuse kaotanud planeerimis- ja ehitusseadusega põhjendasid. See seadus ütleb, et omavalitsus peab tagama kommunikatsioonide valmimise enne ehitusloa andmist krundiomanikele, kui kokku pole lepitud teisiti.
    Tüli kinnisvaraarendajate ning Tallinna vahel puhkes siis, kui linna eelarve massilist ehitamist enam välja ei kannatanud. Kompensatsiooninõuete kogumaht ulatus 300 miljoni kroonini ja linn keeldus maksmast.
    Kui ülejäänud vaidlused on vaibunud, siis peale Hestlingeri nühivad kohtupinki ka TTP ja Kodumaja Grupp. Esimene tahab linnalt 18 miljonit, Kodumaja Grupp alustas aga katsetamist miljonikroonise kohtuasjaga. Riigikohus on nõudeid korra juba arutanud ja leidnud, et seadus ei kohusta kommunikatsioone kinni maksma. Lepingulise suhte tuvastamiseks saatis riigikohus asjad esimese astme kohtusse tagasi.
    Kui Hestlingeri ja Tallinna vahel kokkulepet ei sünni, jätkab halduskohus kaebuse arutamist juuli algul.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.