Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eelmisel aastal kasvatas Mercedes oma turuosa 50%
Euroopa Ühenduse sõiduautopark koosneb 190 miljonist sõidukist ja kasvab aastas 1,8% võrra. Keskmiselt müüakse igal kuul Euroopa turul 1,4 miljonit uut sõiduautot. Uute sõiduautode müük on siiski ainult osa sellel tohutul autoturul toimuvast. Analüütikute ebaproportsionaalselt kõrge huvi uute sõidukite müüginumbrite vastu on tingitud sellest, et just see arvnäitaja on selge indikaator majanduse kohta.
Eesti autoturul müüakse ca 1600 uut sõiduautot kuus, mis ei kata kõigi elanike vajadust sõidukite järele. Lisaks tuuakse Eestisse Euroopa tohutust autopargist juurde iga kuu ca 3000 kasutatud sõidukit meie turu nõudluse rahuldamiseks.
Kasutatud sõidukite turul toimuvat ei saa jätta tähelepanuta, sest igal kuul lisandub igale uuele müüdud sõidukile kaks imporditud kasutatud sõidukit. Sama aasta sõidukid ja ka mõne aasta vanused sõiduautod tekitavad hinnasurve salongis olevatele ega lase uute eest liiga kõrget hinda küsida. Aastaid oli uute autode müüjate "poliitiliseks" eesmärgiks maksustada kasutatud sõidukid aktsiisiga.
Kasutatud sõidukite ostjatel on teised eelistused ka sõidukiklasside osas, eelistatud on uuena üsna kallid ja head mudelid, samas kui uute hulgas on müügihitt väikeautode klassi kuuluv Toyota Corolla. Kasutatud sõidukite müüki pärsib oluliselt tehniline risk, mis ostuga kaasneb. Kasutatud autode müüjate katsed garantiid anda pole siiski väga veenvad olnud. Usaldusväärsus on vahetatud hetkekasu vastu.
Kasutatud sõidukite turul on liidripositsioon Volkswageni mudelite käes. Teisel kohal on Audi ja BMW mudelid. Kolmanda koha on hõivanud koguni kolm brändi üsna võrdsete turuosadega: Ford, Opel ja Mercedes Benz.
Esikoha pälvinud Volkswagen on terve 2005. aasta oma osa jõudsalt suurendanud, ulatudes IV kvartalis koguni 13%ni. Levinumad ja hinnatumad on Passati universaalkerega mudelid. Volkswagenitel ja Audidel on head ökonoomsed mootorid, mis kasutatud autode turul on 1/3 ulatuses diislitena - Euroopas müüakse praegu uutest autodest pea pooled diiselmootoriga. Erinevalt Volkswagenist väheneb praegu järelturul Audi osa, sest tal pole hetkel piisavalt heas hinnaklassis mudeleid müüki anda. Populaarseimad on A4 ja A6, mille viimane mudel pole järelturul piisavalt heasse hinnaklassi jõudnud. Ka kolmandal kohal olev BMW on aasta jooksul oma turuosa kasvatanud. BMW mudelitest on järelturul hinnatuimad 500 seeria autod. Fordidest on turul nõutuimad Mondeo ja Focuse modifikatsioonid. Opelitest on rahva lemmikuteks kujunenud Astra, Vectra ja Omega. Mercedes Benz on 2005. aasta jooksul kasvatanud oma turuosa kasutatud autode turul 50% võrra! Mis selle edu on toonud? Põhjus on lihtne, sest nii C- kui E-klass on jõudnud eestlasele taskukohasesse hinnafaasi. Mercedes Benz jätkab kasutatud autode turu hõivamist. Järelturult auto ostjal on madalama hinna juures võimalik valida parema varustusega mudel ja seda tuntud brändide hulgast. Neljandas kvartalis viisid ostuhuvi langus ja müüjate kiirustamine hinnad eelmise kvartaliga võrreldes langusele 11%. 2005. aasta lõppu iseloomustab kasutatud autode turul kallimate ja luksuslikumate sõidukiklasside osa suurenemine.
Autor: Rein Reinpõld