Teisipäev 17. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Honda Civic tuleb, et vallutada

Ardo Kalda 03. veebruar 2006, 00:00

Uut Honda Civicut võib pidada autotööstuse väikeseks imeks. Nimelt pole just eriti sagedased juhud, kus kontseptauto praktiliselt muutumatul kujul tootmisse jõuab.

Honda on Euroopas tuntud vanemate inimeste autona. Inglise autoajakirjanikud on maininud, et uus Civic on tehtud vanemate inimeste hirmutamiseks. Auto välimust vaadates on ilmselge, et sellega üritatakse püüda nooremat ostjat. Välimus on koguni nii innovatiivne, et Inglise autoajakirjaniku Tom Fordi sõnul saatsid autotootjad, kel sama segmendi auto lähitulevikus esitlusele tulemas, oma projektid tagasi joonistuslaua taha, sest need oleks uue Civicuga võrreldes näinud välja kakskümmend aastat vanemad. See on kindlasti tõsi, sest uue Civicu olulisust ei saa alahinnata ka automüügi seisukohast. Pole kahtlustki, et sellest saab müügihitt, küsimus on vaid selles, kui suur ja kui palju suudab see kõigutada Toyota Corolla müügiedu. Numbrina on praeguseks ette näidata ligi sada tellitud autot - seda vaid piltidelt nähtuna. Sama suurt läbimüüki, kui oli Peugeot 206-l, keegi siiski ennustada ei julge.

Civicu välimus on kahtlemata teistmoodi ja maitseasi. Interjöör on sama eriline kui välimuski. Kahetasandiline näidikuteplokk on siiski hästi loetav. Läikiv pind armatuuril segab päiksega vaid kõrvalistuja vaadet näidikutele, kuid seegi on ebaoluline, sest juhile on kõik kenasti nähtav. Küll on läikival pinnal kaks miinust - näpujäljed ja tolm, mis on väga hästi näha. Nupud on paigutatud segaselt; tundub, nagu oleks keegi need kiiresti armatuurile loopinud ja töö tehtuks lugenud. Palju kirutud mootorikäivitusnupp, mida saab vajutada alles pärast süütevõtme keeramist, tundus alguses idiootne, kuid nagu hiljem selgus, tahtis lihtsalt harjumist. Et auto väljatöötamise üks põhimõtteid oli, et ratastool peab autosse mahtuma, on tagaistmete alumine osa ülestõstetav vastu seljatuge ja nii saab vedada ka kõrgemaid asju. Samuti on pagasiruum üllatavalt mahukas ja suure laadimisavaga. Istmete seljatugesid alla lükates saab sileda põrandaga kaubaruumi.

Auto on sõites meie teede jaoks veidi jäik. Rool on uuel Hondal tehtud kiiremaks, kuid pole üldsegi mitte lollilt kerge ja tundetu nagu eelmistel Civicutel. Hea on tõdeda, et ka juhitavuse üle ei saa nuriseda, sest kiirelt kurvi surudes reageerib auto väga hästi roolile ja tänu jäikusele ei kraabi ka ukselinke vastu asfalti ära. Kuuekäiguline käigukast on lülitustel täpne ja nurisemist ei leia ka siin.

Proovisõiduauto 1,8-liitrine bensiinimootor ei anna samuti põhjust nurisemiseks, sest samal ajal võimas ja ökonoomne mootor ongi ju tegelikult see, mida saada soovitakse.

Erinevalt väiksest Honda Civicust, mis tundub sportlikuna, on sedaani näol tegemist tõeliselt rahuliku pereautoga.

Kui Civicu viieukseline mudel on väga erilise ja rõhutatult silmatorkava välimusega, siis sedaan on märksa vaoshoitum ja vähemalt eestvaates ka esinduslikum. Tagatuled on tuttava disainiga ja tunduvad olevat laenatud Acura RSXilt. Salong sarnaneb suurel Civicul väiksega vaid selle poolest, et mõlemas on kahetasandiline armatuurlaud. Siiski on sedaani armatuur kahetasandilisenagi märksa vaoshoitum ja soliidsem. Nupud on paigutatud loogiliselt ja on hästi käsitsetavad. Häirima jääb käsipidurikang, mis on küll kena ja pisike, kuid paigutatud äärmiselt tobedalt. Kui pikal sõidul püsikiirusehoidikuga ühtlaselt sõita, siis laisa inimese kombel jalga vastu keskkonsooli toetada ei saa, kuna käsipiduri kang on ees ja selle vastu jalga panna on äärmiselt ebamugav. Huvitavate asjadena jäävad silma pagasiluugi avanedes nähtavad istmete allalaskmise nupud - Civicul pole tarvis seljatugede mahalaskmiseks ümber auto jalgu villi vantsida, vaid seda saab teha ka ainult pagasiluugist.

Civicuga sõites tekib tahes-tahtmata suure auto tunne. Maanteel on tunda kerget laevalikkust: auto õõtsub mõnusasti üles-alla terve kerega korraga, mitte ei raputa sõitjail hambaplomme lahti. Proovisõiduauto automaatkast vahetab käigud samuti suhteliselt pehmelt. Lisana on olemas ka roolilt käikude vahetus, kuid see väga hästi ei toimi, sest kast vahetab käike suhteliselt suure viivitusega.

Mootor on mõlemal Civicul sama ehk 1,8-liitrine, mis tuleb oma tööga väga hästi toime ka sedaani peal. Samas pole Honda mootorite üle kunagi põhjust olnud nuriseda.

Üldiselt võib Civicu üldpildiga rahule jääda ja teades, et Hondad peavad tavaliselt ka väga kaua vastu, võib nende hooleks ka oma igapäevase liiklemise usaldada.

Alates novembrist võis meie teedel Honda Civicut juba sõitmas näha, kuid maskeeritult. Nimelt testis Honda oma uut müügihitti enne ametlikku esitlust lisaks ülejäänud Euroopale ka Eestis.

Testi eesmärgiks oli Honda Motor Europe Ltd Eesti filiaali tehnilise direktori ja ka Civicu testija Kaupo Veegeni sõnul panna auto igapäevatingimustesse ja sõita temaga nagu tavatarbija. Testimisel loodeti avastada n-ö lastehaigused võimalikult varakult ja need enne auto ametlikku müükitulekut kõrvaldada. Auto toodi Eestisse novembris ja vurab meie teedel tänaselgi päeval ehk testimine pole veel lõppenud. Veegen nimetab, et testimine lõpeb märtsis, kui ilmad hakkavad soojemaks minema. Algselt kasutati auto juures maskeeringut, sest ametlikku esitlust edasimüüjatele ja pressile ei olnud siis veel toimunud. Nüüdseks on kõik esitlusüritused juba toimunud ja ka maskeeringud autolt mahavõetud.

Testijad peavad pidevalt täitma päevikut ja saatma sinna kirjutatu iga nädal Honda tehasesse. Enamjaolt soovitakse infot selle kohta, kui palju on igasuguseid niginaid ja naginaid, kuidas auto hommikuti käivitub ja kuidas toimib soojendussüsteem.

Suuremaid vigasid Veegeni sõnul olnud pole, küll läks kohati uduseks esiklaas, mistõttu muudeti kütteseadet ja enam seda viga pole.

Tehase poolt oli eesmärgiks pandud, et kolme kuuga peab sõitma 16 000 kilomeetrit. Seda on üsna palju, kuid kuna diilerid asuvad ka Lätis ja Leedus, siis läbisõidu täitmisega probleeme ei tulnud.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing