Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Flawlessi tankeriga sõitnud Küprose firma ei võta merereostuse tekitamist omaks

    "Meie teada ei lekkinud toorõli laevalaelt vette, vaid saadi kontrolli alla laeval," ütles Küprosel asuva Flawlessi operaatorfirma Hanseatic Shipping esindaja Steve Hardy.
    Flawlessi kapten teatas 25. jaanuaril piirivalve merepäästekeskusele, et 1,5 m3 kütteõli on sattunud laeva ahtritekile, kuid mitte vette. Hanseatic Shippingu viimases teadaandes seisab aga, et Flawless punkerdas 23. jaanuari hommikul kell 7 lastiks olnud õli, et tagada võrdne kaalujaotus laeval. Selle tegevuse käigus sattus 1,5 m3 rasket kütteõli laeva tekile, mis aga sealsamas likvideeriti.
    Hardy sõnul ei saa Flawlessi reostuses süüdistada, sest nemad vedasid rasket kütteõli, kuid aine, mis leiti Lääne-Eesti rannikult, on hoopiski pooltahke õlimass.
    Eesti Mereinstituudi meresüsteemide osakonna juhataja Robert Aps ütles, et põhimõtteliselt on võimalik 1,5 m3 õliga sellise ulatusega reostus tekitada (reostatud on ca 25 kilomeetrit rannajoont - toim.)
    "Arvestades, et õli on segunenud vetikate, muda ja surnud loomadega, siis on õli osa reostuses vähenenud, kuid üldmass suurenenud. Teise aspektina mainiksin, et raske nafta produkt on kõige salakavalam naftatoode. Ta võib vajuda veepinna alla ning vaikselt seal siis randa või merele triivida. Mis tähendab, et esimese teabe saamise järel ei pruugitudki seda õlilaiku näha," ütles Aps.
    Steve Hardy sõnul ei ole neil olnud veel võimalust laevale pääseda, kuna see asub Suurbritannias puhastuses, enne kui jätkab oma teed Singapuri. "Samas on äärmiselt ebatõenäoline, arvestades informatsiooni, mis meil hetkel olemas on, et Flawless on selles reostuses süüdi. Meile teadaolevalt on hetkel uurimise all kuni 65 laeva, Flawless on neist vaid üks," ütles Hardy.
    Keskkonnainspektsiooni peadirektorit Ain Purgat kommentaaride saamiseks tabada ei õnnestunud. Inspektsiooni pressiesindaja Leili Tuul ütles, et kuna tegu on kriminaaluurimisega, siis ei saa nemad infot anda, samas kinnitas ta kahtlusaluste olemasolu. "Flawlessi nime väljaütlemine oli ennatlik ning pole selge, kes on tegelik süüdlane," rääkis Tuul.
    Neljapäevasel valitsuse pressikonverentsil ütles keskkonnaminister Villu Reiljan, et reostuse kahju ulatub kindlasti miljonitesse, kuid tõenäoliselt kümnetesse miljonitesse kroonidesse.
    Valitsuse pressibüroo direktor Inga Jagomäe on öelnud, et vastutavad ministeeriumid katavad päästetöödega seotud kulud oma eelarvest ning valitsusel puudub hetkel vajadus erakorraliseks rahaeralduseks reservist.
    Paari aasta eest lõppenud kohtuasjas sai riik keskkonnareostuse tekitajalt esmalt nõutud 45 miljoni krooni asemel kordades väiksema summa. 2004. aasta veebruaris oldi jõudmas kokkuleppele, et tankeri omanikfirma maksab nafta koristamise kulude katteks ja saastetasuks kokku 12,2 miljonit krooni.
    Malta äriühingu Capri Marine Ltd tanker Alambra lekitas 2000. aastal Muuga sadamas merre 250 tonni toornaftat.
    Kogu reostuse koristamise kulutused sai riik tankeri omanikfirmalt tagasi, ent loodetud trahvisumma jäi siiski saamata.
    Prokuratuuri teatel ei ole naftareostuse kohta algatatud kriminaalasja raames tankeriga Flawless veel ühendust võetud, sest kahlusaluseid laevu on palju.
    Põhja ringkonnaprokuratuuri pressiesindaja reedese teate kohaselt on Flawless vaid üks kahtlusaluseid. "Võib öelda, et vaatluse all olevaid laevu on sadades," lausus pressiesindaja.
    Kriminaalmenetluse raames ei ole võetud ühendust laevaga Flawless, kuna laev on teel Singapuri sadamasse ja enne sadamasse jõudmist ei ole võimalik sellega kriminaalmenetluslikke toiminguid läbi viia.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Elektriautotootja rahamure pani suured aktsiapakid liikuma
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.