Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtlust ei saa ära keelata

    Nafta ja naftasaaduste käitlemise ohutus on Tallinna avalikkust erutanud aastaid. Käremeelsed on nõudnud naftatransiidi kohest lõpetamist, ent on ka neid, kelle arvates on naftasaadused kaup nagu iga teinegi ja sellega hoolikal ringikäimisel pole ohtu ollagi. Nii nagu ikka, on tõde äärmuslike arvamuste vahepeal.
    Möödunud kümne aasta jooksul on erinevad linnavõimud püüdnud transiidi murega tegeleda ja ohutuse asja ajanud. Paljud probleemid on saanud lahenduse - Ülemiste ja Kopli kaubajaamad on nüüd aiaga piiratud, turvateenistused tööle palgatud, riskianalüüsid tehtud, linnatänavatel autotranspordiga korraldatavat kütuste vedu piiratud jne. Tõsi, raudteel veerevad naftasaaduste tsisternide rattad sama usinalt kui varasematel aastatel.
    Kuidas edasi toimida? Turumajanduse tingimustes ei saa linnavõimud midagi paugu pealt ära keelata. Selline asjade lahendamine tooks kaasa kohtuasjad, mis lõppeksid linna kindla kaotusega. Ettevõtlust ei saa ära keelata, ent ettevõtlus ei saa olla ohuks elanikele ega keskkonnale. Niisiis, kompromiss. Ainus mõeldav lahendus olekski ohutust parandavate meetmete kompleksprogramm, mille panevad kokku ja viivad ellu kõik seotud osapooled.
    Esimene ja kõige tähtsam on naftasaaduste raudteetransiidi linnast ümbersuunamise võimaluste veelkordne läbivaatamine ja vaagimine. Võib olla, et kõigile osapooltele vastuvõetav lahendus on kahe silma vahele jäänud või ei ole sellele lihtsalt tuldud.
    Teine, meie jaoks oluline valdkond on linnas paiknevate bensiinijaamade ohutus. Maapealsete mahutitega tanklad peavad oma tegevuse lõpetama või tuleb nende omanikel teha kulutusi "püttide" maa alla viimiseks. Sellest nõudest me enam taganeda ei saa.
    Kolmas aspekt on seotud nn avaliku ohutusega. Siin peame silmas nii päästetöödeks vajaliku infrastruktuuri väljaehitamist, võimsama päästetehnika muretsemist, ohtlike ettevõtete ümbruse korrastamist ja nendega piirnevate tänavate ohutuse tõstmist, raudteeületuskohtade vastavusse viimist nõuetega kui ka elanikkonna ohtudest teavitamissüsteemi loomist, ettevõtete oma päästemeeskondade väljaõpetamist ja varustamist.
    Lisaks veel hulga muid töid, mis peaksid ohtlike ainete käitlemise riske vähendama. Ka munitsipaalreservi moodustamise ja haldamise küsimus tuleb uuesti läbi töötada.
    Kõik lahendamist ootavad probleemid on grupeeritud ja nendega hakkavad tegelema osapoolte esindajatest moodustatud komisjonid. Linnavalitsus on teadlik rahvatarkusest, et kui tahad asja lörri lasta, siis moodusta komisjon. Kuid parata pole midagi, ilma osapoolte arvamuste ärakuulamiseta ning kompromisside otsimiseta enam edasi ei saa. Nii nagu ei saa me vastuvõetavat lahendust ilma riigi ja Tallinna lähiste valdade seisukohtade ja abita.
    Linna turvalisus on linnavõimu üks prioriteete. Loomulikult ei tähenda see seda, et me võtaksime politseilt üle tema funktsioonid, korraldaksime päästeteenistust ümber oma tahtmise järgi või asuksime raudteel liiklust organiseerima. Linn näeb oma rolli koordinaatorina. Meie ülesanne on tuua asjatundjad ühise laua taha ja korraldada koostööd linnaelaniku huvidest lähtuvalt. Tõsi, kõik ei lähe alati nii kiirelt ja sujuvalt kui me tahame, aga järjekindla ja kannatliku toimetamisega võib edu loota.
    Ise olen veendunud koostöö pooldaja. Linnavõimude saamatus on ilmnenud just selles, et sihi seadmisest kaugemale ei jõutud. Vähe on ainult probleemi "ärakuulamisest", vaja on leida teed ja vahendid, mis püstitatud eesmärgini viivad.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.