Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Õpilasfirmad pakuvad vigurpulki, jalatugesid ja mahlapakist rahakotte

Ralf-Martin Soe 13. veebruar 2006, 00:00

Üheteistkümnendat korda toimuvast laadast võttis osa 62 õpilasfirmat. Teisel korrusel toimuv laat ei jäänud Kristiine keskuse tavakülastajale märkamatuks. Juba välisukse juures oli võimalik kuulda reklaami: "Tere, meie oleme õpilasfirma Valgamaalt! Kui soovite midagi osta oma sõbrale valentinipäevaks, kutsume teid külastama oma boksi." Kohapeal jagati lendlehti, pakuti kommi, esineti laval ja keskuse raadioreklaamis. Siira naeratuse taga tehti professionaalset müügitööd.

Parimaks tooteks valis 12-liikmeline žürii Gustav Adolfi Gümnaasiumi õpilasfirma Pulk vigurpulgad.

Vigurpulgad on noormeeste käsitöö - valmistatud kummist ja bambusest. Need aitavad arendada osavust, koordinatsiooni, käte kiirust ja tähelepanuvõimet.

Tegevjuht Karl Kerem, tootmisdirektor Koit Kangur ja finantsdirektor Ilmar Normik õpetasid Äripäevale paari minutiga selgeks žongleerimise põhinipid. Komplekti hind on sada krooni ning see on tellitav ka internetist (www.pulk.ee). Noorte infomessil Teeviit oli firma käive 6000-7000 krooni ringis

Teine koht läks Nõmme Põhikooli MPK-le (lühend tegijate nimetähtedest ehk Mari-Liis, Pille-Riin ja Krista - toim.). Nende esitletavad jalatoed hinnaga 150-175 krooni aitavad töölaua taga istuda 90kraadise nurga all, fikseerides jalalabad. See parandab vereringet ja on masseeriva efektiga. Firmajuht Krista Palder ütles, et toed on valmistatud taaskasutatavatest materjalidest, näiteks ühe jalatoe tegemisel on kasutatud vana kappi.

Tulemuslikuma müügi koht läks õpilasfirmale Volli mahlapakkidest tehtud rahakottide eest, mida sai osta 20 krooniga. Kauneimaks boksiks tunnistati õpilasfirma Värska Siidikad, kes pakkus valentinipäevaks siidisalle ja -lipse.

Laada kogukäive oli 21 000 krooni, millelt makse ei maksta. Õpilasfirma kestus on üks aasta.

Junior Achievement Arengufondi tegevdirektor Epp Vodja õigustab õpilasfirmasse kuulumist Norras tehtud uuringuga, mille järgi loob õpilasfirma noor tulevikus viis korda suurema tõenäosusega oma firma. Toote inspiratsioon tuleb õpilastelt endilt. Fond pakub koolitust ja teadmisi. Sponsorlust taunitakse, kuid algkapitali on võimalik koguda aktsiaid müües - viis kuni sada krooni tükk. Vodja peab suurimaks probleemiks juhendajate puudust.

Eesti on Euroopas toimuvatel õpilasfirmade võistlustel saanud korduvalt medalikohti, programm hõlmab sadu riike ning osaleda saab igast riigist vaid parim.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 15:46
Otsi:

Ava täpsem otsing