Rekordist ei jäänud jaanuaris palju puudu

Kristo Kiviorg 14. veebruar 2006, 00:00

Ei tea, mis Eestis lahti on, aga jaanuari tarbesõidukite müügitulemus oli 363. See on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes kolmandiku võrra rohkem.

Sellist kasvu ei osanud ennustada ka kõige optimistlikumad automüüjad. Ja miks jaanuaris selline müüginumber tuli, ei osatagi põhjendada.

Kui eelmine aasta käis tarbesõidukite müük ja majanduskasv käsikäes, siis kas tähendab jaanuarikuine võimas avalöök seda, et sel aastal võib üldine majanduskasv tulla suurem kui 10 protsenti? Arvan, et selgema pildi peaks olukorrast saama pärast veebruari ja märtsi tulemuste ära ootamist. Esimese kolme kuu põhjal on võimalik juba põhjalikumaid analüüse teha.

Kõige paremini iseloomustab möödunud kuu müüki ehk see, et rekordilisel eelmisel aastal jõuti parema müügitulemuseni vaid korra, seda novembris, mil 408 müüdud tarbesõidukiga tehti kõigi aegade rekord. Aastatetagustest jaanuarikuu müükidest pole siinkohal mõtet rääkidagi.

Turuosadest võtavad kõige suurema pirukatüki traditsiooniliselt suurkaubikud, see ulatub ligemale 39 protsendini. Väikekaubikute turuosa on 29 protsenti ja raskeveokite sama näitaja on 15 protsenti. Need kõik on tarbesõidukite müügis küllalt iseloomulikud numbrid, ainus vahe on selles, et suurkaubikute turuosa pole viimasel ajal kordagi nii suureks kasvanud.

Kuigi jaanuari parima müügitulemuse tegi Renault, üllatas mind kõige rohkem Fordi hea tulemus. Teistega võrreldes sai loodetust tagasihoidlikumalt hakkama Peugeot, kuigi ühtekokku 33 müüdud sõidukit pole sugugi halb.

Mõneti võib seepärast hakata tõmbama paralleele arenguga Euroopas, kus samuti on märgata Peugeot' ja Citro?ni müüginumbrite mõningast vähenemist ja turuosa kaotust.

Jaanuari üllatavad tulemused teevad veebruarikuu ja märtsi tulemuste ootamise huvitavaks, kuna paralleelid ja statistilised seaduspärasused on murtud. Siiski arvan, et veebruar tuleb pigem viletsam müügikuu kui oli jaanuar.

Spordikeeli üteldes - jaanuaris tehti lihtsalt liialt palju soojendustrenni, veebruaris võetakse tuure alla, kuid märtsis ollakse taas löögihoos ja seda kuni suve keskpaigani, mil tehakse väike puhkepaus.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing