Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ülegabariidilise veose eriloa hankimiseks kulub palju aega

    Suuremõõtmelisi ja raskekaalulisi veoseid võib vedada ainult tee omanikult saadud veoloa olemasolul.
    Maanteeameti liikluskorralduse osakonna peaspetsialist Raivo Juhka selgitas Äripäevale: "Eriluba väljastatakse ainult juhul, kui veost ei ole võimalik vedada osade kaupa või teise transpordiliigiga või kui veose vedu osade kaupa on keerukas ja ülikulukas."
    Eriloa saamiseks tuleb esitada taotlus tee omanikule. Mida hiljem taotlus esitada, seda kallimaks kujuneb veoloa maksumus.
    Riigimaantee kasutamiseks on eriloa väljaandmise eelduseks veotee teiste teeomanike väljaantud kooskõlastused ehk taotlemist tuleb alustada väiksemate teede omanikest. Välisriigi taotlejale hangib eriloa kõik kooskõlastused maanteeamet.
    Eriloa hind kujuneb eriloa vormistamise tasust (sada krooni) ning suurima lubatud mõõtme ja kaalu ületamise tasust. Eestis arvestatakse eriloa tasu kahe või enama mõõdu ületamise korral ainult suurima tasumääraga mõõdu ületamise eest. "Kiirendatud korras eriloa vormistamisel suureneb tasu kolmekordselt, kui taotlus vormistatakse 8-16 töötunni jooksul, viiekordselt, kui 2-8 töötunni jooksul ja kaheksakordselt, kui kahe töötunni jooksul," teatas Juhka.
    Eriluba on oluline ka tee omaniku seisukohalt. Suuremõõtmelised ja raskekaalulised veosed võivad lõhkuda sildu, viadukte, elektriliine, metsateid. Vedaja peab arvestama tee ääres ja kohal olevaid rajatisi ning vajadusel valdaja nõusolekul näiteks sideliine tõstma.
    Eriluba kehtib kindlale veoteele ja kaubale. Raivo Juhka teatab, et veotee muutuse korral tuleb luba ümber vormistada.
    Juhul, kui vedaja loobub eriveost ning tagastab eriloa enne plaanitud vedu, saab loa taotleja 50% eritasust tagasi. Loa vormistamise tasu ei tagastata. Veoluba saab muuta juhul, kui loa väljastajale muudatustest varakult teada anda. "Oleme püüdnud taotleja poolt enne vedu tehtud muudatusi arvesse võtta ja taotleja õigeaegselt tehtud korrektsioone veoloa vormistamisel arvestada," tunnistab Juhka.
    Suurveose mõõtmetest olenevalt peab kasutama saateautosid ja reguleerijaid. Näiteks viie kuni kuue meetri laiuse ja 30 meetri pikkusel veosel peab olema üks reguleerija, ees kaks ja taga üks vilkuritega saateauto. Transpordi maksumus sellevõrra jällegi suureneb.
    Veokeeld kehtib suuremõõtmelisele või raskekaalulisele veosele, mida on võimalik mitmes osas transportida.
    Vee- ja kanalisatsiooniseadmete tootmisega tegeleva ettevõtte AS Veeseadmed logistiku Kersti Olmi sõnul on oluline edastada täpsed kauba mõõtmed transpordifirmale, kes eriluba taotleb.
    "Juba kümne sentimeetri võrra eksimine võib maksma minna tuhandeid kroone lisaks sellele, et kaup seisab uue loa saamiseni," lausus Olm.
    Tema kogemuste põhjal on Baltimaadest kalleimad eriload Leedus.
    Erinevalt Eestist liidetakse Leedus kokku kõigi ületatud parameetrite eest võetav eritasu. Olm rõhutab, et juhul, kui ülegabariidilisele kaubale tuleb järgi kliendi auto, tuleks klienti teavitada, et hankida tuleb eriluba.
    "Ei tohiks eeldada, et klient teab, et veos on ülegabariidiline," nendib Olm ning lisab: "Autojuht on see õnnetu, kes istub eriloal olevate andmete ja kauba tegelike mõõtmete lahknevuse korral niikaua piiril, kuni eriluba valmib."
    Ülegabariidiliste vedudega tegeleva firma Vivarek Transport AS juhatuse liikme Ivo Vääri sõnul hangib veoloa enamasti transpordifirma.
    Veoloa taotlusesse tuleb lisaks vedaja ja taotleja andmetele märkida sõiduki andmed nagu liik, mark, riiklik registreerimisnumber, sõiduki valmistajakiirus, tegelikud teljekoormused ja telgede vahekaugused. Väär juhib eriveo tellijate tähelepanu sellele, et veolubade vormistamise tähtaeg varieerub riigiti. Eestis, Soomes ja Rootsis saab loa 1-2 päevaga, Venemaal võib aega kuluda kuni kolm nädalat.
    Küsimustele suurveoste kohta vastab Lõuna Politseiprefektuuri liiklustalituse komissar Oleg Barinski-Gesjuk:
    Kui suure veose korral on vaja politsei saateautot?
    Kui suurveose laius on üle 6 m, peab loa taotleja enne loa saamist pöörduma kohaliku politseiprefekti poole, kes otsustab politsei osalemise vajalikkuse liiklusohutuse tagamisel.
    Kes võivad raskekaalulisi ja suuremõõtmelisi veoseid kontrollida?
    Järelevalvet seaduste ja nende alusel antud õigusaktide nõuetest kinnipidamise üle korraldavad maanteeamet ja politseiamet ning tee omanik.
    Kui suure trahvi võib saada autojuht, vedades ülegabariidilist vedu ilma eriloata?
    Normidele mittevastavate mõõtmete, massi või teljekoormusega sõidukiga liiklemise eest karistatakse rahatrahviga kuni 200 trahviühikut ehk kuni 12 000 krooni. Sama teo eest, kui selle on toime pannud juriidiline isik karistatakse rahatrahviga kuni 30 000 krooni.
    Millega peab arvestama ülegabariidilise kauba veo tellija, kui pole muretsetud eriluba?
    Kauba veo tellija ei vastuta eriloa puudumise eest.
    Mis toimub kaubaga juhul, kui auto peeti politsei poolt kinni ja selgub, et eriluba puudub?
    Sõiduki juhil keelatakse sõiduki edaspidine kasutamine ja sõiduki seismiseks valitakse kõige ohutum koht. Ei ole vahet, kas tegu on Eesti või muu riigi sõidukiga.
    Autor: Urvika Palts
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.