Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ooteruum loob esmase mulje
Selle, milline on firma ooteruum või fuajee, määrab suures osas ära firma tegevusala. "Planeerimisel on väga tähtis see, millise asutuse või firma ooteruumiga tegemist on ning kui kaua inimesed seal ruumis viibivad," lausub Merle Eek omanimelisest disainistuudiost. "Mõistagi tuleks erinevalt läheneda pangahoone ja väikefirma ooteruumile."
Eegi sõnul tuleb ruumi kujundamisel muuhulgas hoolikalt mõelda läbi ka see, kas ooteruumis võtab külalisi vastu sekretär või sekretärid, kuidas paigutada üleriided jne.
Sattudes hulgikaubandusega või muidu toodete müügiga tegeleva firma ooteruumi, võite märgata, et ooteruumi asemel olete hoopis toodete müügisaalis. Selline ruumide paigutus on tingitud soovist, et klient saaks ooteaega ratsionaalselt kasutada.
Sisekujundajad Tüüne-Kristin ja Urmo Vaikla lähtuvad bürooruumide kujundamisel seisukohast, et klienti ei jäetagi büroosse saabumisel ootele, vaid suunatakse otse nõupidamiste ruumi. Nii on see näiteks nõustamisega (advokaadibürood, õigusbürood) seotud asutustes. Vaiklate arvates võib ootetsoon olla ühendatud ka firma töötajatele mõeldud puhketoaga.
Meediafirmas Trendmark on avatud büroona toimivates ruumides loodud muust büroost veidi eraldatud hubane puhkenurk. Trendmarki tiimijuhi Kadri Mäesalu sõnul kasutatakse seda ruumi vajadusel ka klientide ooteruumina. Puhkenurk ongi selle ruumi kohta liiga lihtsakoeline väljend - pigem on tegemist mõnusa koduse õhkkonnaga toaga, kust ei puudu raamaturiiulid, küünlad ja firma ajalugu talletavad pildialbumid. Kõigest sellest võib osa saada ka büroosse saabunud klient. On valida, kas võtta istet mugaval diivanil, soliidses tugitoolis või sootuks põrandal patjadel.
Rääkides büroode ooteruumide kujundamisest, ei saa kindlasti ära unustada ka inimfaktorit - just vastuvõtu sõbralikkus määrab, millise tundega inimesed seda bürood järgmisel korral külastavad.
Autor: Merle Prangel