Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Muuga: importkonteinerite rohkus sadamas aeglustab tööd

    Vedajate sõnul on paljud autojuhid ka töökohta vahetanud, kuna kunagi ei ole teada, kas ooteajaks on pool või seitse tundi. Lõppkokkuvõttes kannatab kõige enam klient, kes kaupa saadab või seda ootab.
    Muuga konteinerterminali kommertsdirektori Igor Zimini sõnul oli autode terminalis viibimise aeg eelmisel aastal keskmiselt 94 minutit. Tänavu jaanuaris oli see näitaja 97 minutit.
    "Aja sisse on arvestatud kõik operatsioonid, nii need, mis on seotud konteineri vahetu väljastamisega laaduri poolt, kui ka kõik toimingud, mis on seotud autode ja kauba vormistamisega, tollivormistuse ning ohutusnõuetega seonduvad operatsioonid," sõnas Zimin.
    Zimini sõnul ei rahulda eelpool nimetatud konteineri väljastamise aeg lisaks ekspedeerijatele ka terminali ennast. Tema sõnul kujunes kasvutendents välja viimase kolme-nelja kuuga, mille põhjuseks oli tema sõnul mitte niivõrd konteinerikäibe kasv, kuivõrd kaubavoogude struktuuri ning kauba edasiliikumise teekonna muutus.
    Suurimat peavalu valmistavad importkonteinerid. Importkonteinerite osakaal ladustatatavas kogumahus suureneb pidevalt. Kui veel eelmise aasta septembris seisis terminali platsidel ligikaudu 600 konteinerit päevas, siis detsembris ning jaanuaris 900 ringis. 30% neist viibis Zimini sõnul terminalis üle 14 päeva.
    "See on absoluutselt ebanormaalne, kuna kaubaga konteinerite pikaajaline seismine terminalis pikendab konteinerite väljastamisaega autotranspordile ja raudteele, muutes seda samas ka kallimaks. Oleme tänulikud nendele vähestele ekspedeerimis- ja autotranspordifirmadele, kes meie vahel kaks aastat tagasi saavutatud kokkuleppe kohaselt on leidnud võimaluse meie ühistegevuse planeerimiseks konteinerite vastuvõtu ja väljastamise osas," lausus Zimin.
    Peavalu valmistab vedajatele muuhulgas ka asjaolu, et osakondadele on puhkepausi pidamiseks kehtestatud küll kindlad kellaajad, kuid nad teevad seda erinevatel aegadel, mistõttu ei saa kunagi ette teada, kui kaua protseduurid aega võivad võtta.
    Eesti Logistikaühingu juhatuse liikme Illimar Pauli sõnul piirab Eesti ainsa konteinerterminali ebaefektiivsus konteinerkaupade Eestit läbiva transiidi kasvu. Uued kaubavood on tema sõnul siirdunud Eesti asemel naaberriikidesse. Näiteks kasvas konteinervedude maht Klaipedas Pauli sõnul 2005. aastal 60%.
    "Muuga CT käitumist soosib monopoli staatus. Konkurentsi puudumine ei motiveeri terminali omanikke kulutama ressursse efektiivsuse kasvatamiseks. Näiteks on Soomes nii Kotkas kui ka Haminas tekitatud teadlikult konkurents kahe konteinerterminali vahel eesmärgiga pakkuda klientidele valikuvõimalus, mis ühtlasi ajendab ka konkureerivaid terminale oma tööd parandama," ütles Paul. Temas sõnul kulub Helsingi sadamas konteineri kättesaamiseks aega kaheksa minutit.
    Konteinerite kättesaamisel on olukord olnud probleemne juba aastaid, mida kinnitab ka ülal toodud pilt.
    Täna loodetakse olukorrast väljapääsu Sillamäe Sadama näol, kus juba sellel aastal alustatakse konteinerite käitlemist mobiilkraanadega.
    Äripäev püüdis ka Tallinna Sadama juhatuse esimehelt Ants Kaljurannalt antud teemal kommentaari saada, kuid saadetud päringutele vastust ei saadud. Loodetavasti on neil ikkagi huvi kommentaare jagada.
    Muuga CT töökorraldus on EEAs probleemsete teemade hulgas olnud juba aastaid. Pika aja vältel on kogunenud erinevaid sadama "pildistamisi", terminalis on tehtud küll mitmesuguseid muudatusi, kuid kahjuks ei ole kuhugi kadunud probleem, et konteineri kättesaamiseks võib aegajalt kuluda 6-8 tundi.
    Viimati kohtusime Muuga CT juhtkonnaga 2005. a detsembrikuu lõpus. Meile tutvustati terminali arengu- ja investeeringuplaane. Näha on, et Muuga CT soovib areneda. Miks on siis eelnevatel aastatel toimunud kohtumised MCT teeninduse parandamise ja uuele tasemele viimise teemal lõppenud mitte millegagi, miks vedajad on endiselt rahulolematud?
    Viimastel päevadel MCT kliente küsitledes on näha, et möödunud aastatega võrreldes võib märgata nihet, selleks aga, et pürgida transiitmaa arvestatavaks konteinerterminaliks, on veel pikk maa käia. Soovime neile ainult avatud meelt ja head koostööd partneritega.
    Juunis 2005. aastal kirjutati alla uute seadmete tarnelepingule, mis lubab muuta eelkõige autotranspordi käitlemistehnoloogiat. Lisaks sellele läks novembris käiku üks lisalaadur. Käimas on viie hektari suuruse konteinerite hoiustamisplatsi ehitus. Kokku investeerisime eelmisel aastal infrastruktuuri arengusse üle 150 miljoni krooni. Tulemusi on oodata alles selle aasta mais-juunis. Terminali arengukava on meil paika pandud kuni 2015. aastani.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.