Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hands free ostab vaid inimene, kes seda korra proovida on saanud

    Komissar Villu Vane nimetab, et loomulikult peaks kasutama käed-vabad-varustust (hands free), kuid seda lihtsalt ei tehta. Vane sõnul ollakse hädas ka kontrollimise ja karistamisega, sest tööjõudu on vähe ja tähelepanu pööratakse rohkem olulisematele rikkumistele, nagu kiiruseületamised ja jalakäijate vöötradadel üle tee laskmine.
    Hands free komplektide autodesse paigaldamisega tegeleva Isogreen ASi müügijuht Tauri Maalt kirjeldab situatsiooni nii, et pärast seaduse jõustumist oli neil kaks kuud päris hullumaja, mil neid süsteeme massiliselt osteti ja paigaldada lasti.
    Nüüdseks on olukord muutunud ja nõudlus on ikkagi väga väike. Põhjusena toob Maalt välja punkti, et kuigi telefonide hinnad on vahepeal kohati kordi langenud, siis käed-vabad-varustuse hinnad on samas ajavahemikus langenud kõige rohkem 10%.
    Hetkel on tekkinud situatsioon, kus hands free eest tuleb maksta rohkem, kui telefonid maksavad. Loomulikult on saadaval ka kõrvast rippuvate juhtmetega ja Bluetoothil töötavad nn "lutikad", mis kõrva külge kinnitatakse, kuid päris autode käed-vabad-komplektiga, kus on nii kõlarid kui ka mikrofon auto salongi peidetud, just võrrelda ei saa.
    Kui Saksamaalt Eestisse tulevad paari aasta vanused autod tavaliselt omavad hands free'd, sest sealne seaduskuulekus teeb selle süsteemi autosse paigaldamise sama tavaliseks nagu turvavöö kinnitamise. Eestis paigaldatakse uute autode müümisel väga vähe vabakäeseadmeid, sest need maksavad mitu tuhat krooni ja pigem eelistatakse valuvelgi või toonklaase.
    Topauto müügidirektor Erkki Ots nendib, et uutele autodele pannakse ikka väga vähe käed-vabad-komplekte. Tema sõnul müügimehed loomulikult pakuvad neid süsteeme, kuid seaduskuulekat kulutust teha ei soovita. Otsa sõnul on neil müügil olevatel Seati tippmudelitel ka Bluetoothil põhinev hands free autosse juba ehitatud. Nimetab ta ka seda, et vabakäeseadme hind läheb ju tegelikult auto koguhinna sisse ja koguhind läheb liisingusse ehk toob igakuiselt väga väikese lisakulutuse.
    Tiit Lillipuu Info-Autost nimetab, et ca 5% uute Fordide ja 10% uute Volvode ostjatest tellivad müügilepingut sõlmides autole käed-vabad-komplekti juurde. Rivo Saarna Reval Autost nendib, et odavama klassi autodel käed-vabad-varustuse nõudlus peaaegu puudub, kuid mida kallim auto, seda suurem on soov ka nende komplektide järele.
    Tauri Maalt ja Erkki Ots mõlemad soovitavad inimestel käed-vabad-süsteemi kas või korra ära proovida. Kes korra proovib, hakkabki seda kasutama. Maalt nimetab, et enamik kliente on sellised, kes korra on ühes autos süsteemi omanud ja soovivad seda ka järgmisse saada.
    Villu Vane sõnul on asulas mobiiliga rääkivaid autojuhte trahvitud küll. Trahv sellise rikkumise eest on kuni 3000 krooni.
    Odavaimateks käed-vabad- süsteemideks on juhtmega kuular kõrva ja teine ots telefoni. Selliste hinnad algavad 150 kroonist. Levima on hakanud ka Bluetooth-süsteemil töötavad juhtmeta kuularid. Nende hind on vähemtuntud firmadel 500 krooni ringis ja Nokia kirjaga karpides olevate toodete hinnad algavad 1000 kroonist.
    Autodesse paigaldatakse süsteem olenevalt telefonist ja omaniku soovist. Isogreen ASi müügijuht Tauri Maalt nimetab, et võimalik on paigaldada nii Bluetooth kui ka juhtmega süsteeme.
    Bluetoothi puhul pole telefoni hoidja-laadija vajalik, küll aga juhtmega süsteemi puhul. Maalt siiski soovitab hoidja paigaldada, sest väljahelistamisel hakatakse telefoniga askeldama ja tähelepanu liikluselt ikkagi kaob. Samuti on küsimus mugavuses. Esiteks on telefon alati laetud. Samuti on argument see, et näete lugeda sõnumeid ning seda, kes teile helistab. Korralike süsteemide hinnad algavad koos paigaldusega 3000 kroonist. Bluetoothiga süsteeme on võimalik ka odavamalt saada, kuid need kinnitatakse päikesesirmile ja pole kuigi esteetilise välimusega.
    Autosse on võimalik paigaldada ka lisatelefon, kuhu paigaldatakse lisakaart. Lisatelefoniga käib kaasas hands free ja kui klient soovib siis ka lisatoru, millega rääkida, kui ei soovita, et kõrvalistuja teie kõnet kuulaks. Selline süsteem maksab aga juba 10 000 krooni või rohkem.
    Huvitava lahendusena jäi silma Noore Tehniku kaupluses müüdav Vieta autoraadio/mp3 mängija, millele hands free Bluetoothil põhinev süsteem juba sisse ehitatud. Kaasas on ka pult, millelt telefoni vastu võtta. Sellise autostereo hind on 5300 krooni.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.