Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Norra võitleb lõhe minimaalhinna vastu

    Norra käitumine tuli Brüsselile üllatusena, sest hinnamääramise eel olid EL ja Norra lõhe teemal pikki läbirääkimisi pidanud. Nende tulemusena olid ELi riigid möödunud kuul selle hinna heaks kiitnud.
    "Meile jääb arusaamatuks, miks Norra otsustas lahendust otsida just Maailma Kaubandusorganisatsioonist," ütles Euroopa Komisjoni kaubandusvolinik Peter Mandelson.
    Norra ekspordib aastas Euroopa Liitu lõhet umbes 15,6 miljardi krooni väärtuses, mis moodustab 65% kogu riigi lõheekspordist. Norrast ELi toodava lõhe hind ei ole viimase paari aasta jooksul kordagi langenud minimaalhinna tasemele. Seega Norra jaoks on küsimus põhimõttes.
    EL on rakendanud Norra lõhe vastu kaitsemeetmeid juba 1990. aastate keskpaigast peale, kui Norra kuulutas lõhekasvatuse strateegiliseks majandusharuks. Riik hakkas seda sektorit toetama rahaliselt, organisatsiooniliselt ja poliitiliselt. Nii sai Norra ELi hinnangul eksportida lõhet madalama hinnaga, millega ELi väiketootjatel oli raske konkureerida.
    2004. aasta veebruaris nõudsid Suurbritannia ja Iirimaa Euroopa Komisjonilt asja uut uurimist, süüdistades Norra lõhemüüjaid otseselt dumpingus. Uurimise tulemusena kehtestas komisjon mullu aprillis kaitseabinõuna tollilõivu vastavalt väärtusele. Pärast läbirääkimisi Norra lõhetootjatega asendati see 30. juunil minimaalse impordihinnaga 2,80 eurot kilolt (43,82 krooni), mis esialgu oli ajutine abinõu. Ja nüüd jaanuaris otsustas EL muuta selle minimaalhinna püsivaks järgmise viie aasta jooksul.
    EL väidab, et kehtestatud minimaalhind ei lase Norral müüa ELi turul lõhet alla koduturu hinna. Ühtlasi tagab see kaitse Iirimaa ja Šotimaa lõhetootjatele.
    "Me leiame, et dumpinguvastaste abinõude kehtestamine Norra lõhe suhtes on vastuolus WTO reeglitega, seepärast nõuame just WTO-lt selgust," ütles Norra välisminister Jonas Gahr Störe, põhjendades asja viimist WTOsse.
    Norra suurima lõheekspordifirma Leroy Seafood Groupi tegevdirektor Ole-Erik Leroy peab uskumatuks, et ELi majanduspiirkonna liige Norra peab lahendama oma majandusprobleeme WTOs. "On ju Norra ELi väga lähedane partner ja Norra lõhe ei ole niisugune toode, mis kedagi ELis ohustaks."
    Tema väitel on asi seda kurioossem, et ligi 85% Šoti lõhetootmisest on välisfirmade, eelkõige Norra firmade kontrolli all.
    Norra ühe suurema lõheeksportija Fjord Seafoodi tegevjuht Helge Midttun ütles Dagens Naeringslivile, et firma tahab samaaegselt WTO kaebusega ka ise ELi lõheküsimuses kohtusse kaevata. "Leiame, et meil on oma seisukohti parem kaitsta, kui EL peab meie vastu kahel rindel võitlema," ütles ta.
    Veebruari algul kirjutas Norra Finansavisen, et Norra miljardär John Fredriksen tahab liita Fjord Seafoodi, Pan Fishi ja Marine Harvesti üheks firmaks, mille aastatoodang oleks 275 000 tonni lõhet.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.