Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Äripäev hammustab tüki sisustusajakirjade turust
Sisustusteemaliste ajakirjade reklaamituru aastamaht on 8 miljonit krooni ning eelmisel aastal võttis sellest peaaegu poole Ajakirjade Kirjastus ajakirjaga Ruum. Äripäeva Kirjastuse eesmärk on võtta tänavu uue ajakirjaga Sisustaja endale umbes 20protsendiline turuosa.
Äripäeva turundus- ja müügiosakonna juhi Ethel Reieri sõnul on reklaamimüük ajakirja Sisustaja läinud oodatust edukamalt. "Esialgu tegime Sisustajale konservatiivse plaani. Hetkel oleme aga oma käibeplaani tõstnud miljonilt peaaegu kahele miljonile. Kellegi teise turuosa me otseselt ei ründa, pigem näeme, et turg ise kasvab, sest ehitus- ja kinnisvarasektor on jätkuvalt aktiivne. Samas ei ole seni turul praktilist ja üldteavitavat sisustusajakirja, seega usume, et ajakiri leiab laiemat vastukaja."
Ajakirja Diivan väljaandva Presshouse OÜ reklaamijuhi Urve Lehkeri sõnul on aasta algus sisustusajakirjade reklaamikäivetes olnud oodatust siiski tagasihoidlikum. "Turg on olnud võrreldes eelmise aastaga pigem langev, kuigi kinnisvarasektor on olnud tõusujoonel ja koos sellega läheb hästi ka sisustusega tegelevatel firmadel."
Urve Lehker arvab, et uue ajakirja turuletulek neile siiski peavalu ei valmista. "Diivan on heal positsioonil ja enamik reklaami ei tule mitte läbi agentuuride, vaid otse klientidelt."
Ajakirjade Kirjastuse väljaantava sisutusajakirja Ruum peatoimetaja Ene Läki sõnul uus ajakiri neile konkurent ei ole. "Meie ajakiri on suunatud lisaks tavalugejale ka professionaalile ja käsitleb nii sisustuse, disaini kui ka arhitektuuri teemasid. Pigem peame oma esmaseks konkurendiks ajakirja Eramu ja Korter. Äripäeva uus väljaanne ilmub ainult ajalehe lisana, see ei esita tootele sama rangeid nõudmisi kui üksikmüügis müüdavale ajakirjale."
Sisustaja toimetaja Monica Raua sõnul on ajakiri mõeldud tavalisele inimesele, kel ei ole palju eelteadmisi sisustamise ja disaini vallas. "Samuti ei ole tal kuigi palju aega ja huvi kodu oma kätega kaunistada, talle on olulisem info, mida ja kust on võimalik osta ning tellida."
Sisustaja ilmub peale märtsi tänavu veel kolm korda.