Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Aasta esimese kuuga kasvas kaubandus viiendiku võrra
Postimüügiga tegeleva Anttila tegevjuhi Tauno Tuula sõnul oli põhjuseks eelmise aasta hea algus. "Ilmselt on põhjus selles, et eelmise aasta jaanuar oli väga võimas," lausus Tuula. "Selle võrdluse tõttu on kasv tänavu väiksem."
2005. aasta jaanuarikuu edu põhjendas Tuula sellega, et kui teised kauplused teevad tühjendusmüüke ja võitlevad klientide pärast, siis need perioodid on millegipärast just postimüügiga tegelevatele firmadele head: "Kliendid eelistavad sellel ajal meid."
Tuula kinnitusel on Anttila aasta alguse tulemustega väga rahul ning sellelt aastalt oodatakse palju. "Oleme suurte muutuste teel, kuid neist on veel vara rääkida," lausus Tuula. "Usun, et postimüük positsioneerub Eesti turul sellel aastal väga tugevalt."
Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades suurenes 2006. aasta jaanuaris eelmise aasta jaanuariga võrreldes 20%, teatas statistikaamet.
Jaanuaris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 3 miljardit krooni, mis on pool miljardit krooni enam kui 2005. aasta jaanuaris.
Eriti hästi läks majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustel, müük kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga poole võrra, kommenteeris majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Tubli müügi kasv (41%) võrreldes eelmise aasta sama perioodiga oli ka tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustel. Eduka müügi põhjuseks võib pidada elavnenud talvekaupade müüki, alanud allahindlusi ja mõningal määral ka aastalõpu kinkekaartide kasutamist jaanuaris.
Suur kasv (28%) oli ka apteegikaupade ja kosmeetikavahendite müüjatel, põhiliselt seoses eelmise aasta madala võrdlusbaasiga.
Hästi läks ka toidukaupade spetsialiseerimata kauplustel, kus aastane kasv oli 12%. Suure osatähtsuse tõttu andsid need kauplused üle kolmandiku üldkäibe juurdekasvust.
Autokaubanduse turg oli endiselt edukas. Sõidukikaubandusettevõtete realiseerimise netokäive kasvas võrreldes eelmise aasta sama kuuga jooksevhindades 34%, sellest mootorsõidukite ja nende varuosade netokäive 38% ning mootorikütuse jaemüügiettevõtete netokäive 33%. Autode müügikäive kasvas püsivhindades 29%.
Autor: ÄP