Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veerand miljonit inimest kaotab töö lääne autotööstustes

    Ka veebruaris kaotasid USA suuremad autotoojad General Motors (GM) ja Ford turuosa Jaapani autotootjale Toyota, vahendas Bloomberg.
    Autode müügitulemused kajastuvad ka ettevõtete aktsiate hinnas. Toyota aktsia hind on aastaga Jaapani börsil tõusnud 53 protsenti. GMi aktsia aga USA börsil langenud 44 protsenti.
    GMile tõi lõppenud veebruar pisut ka häid uudiseid. Siis läks USAs hästi suurte sportautode müük. Kliendid ostsid varasemast rohkem selliseid autosid nagu Cadillac Escalade, Chevrolet Tahoe ja Hummer H3.
    Toyota suutis veebruaris USAs taas uue müügirekordi purustada, kuid sel kuul oli tõus väiksem kui varasematel kuudel. Aasia suurima autotootja müük veebruaris kasvas eelmise aasta sama kuuga võrreldes 2,4 protsenti, kuid see jäi analüütikute ootustele alla.
    GMi müük kahanes 2,5 ja Fordi oma 4 protsenti. GMi müügi analüüsija Paul Ballew möönis, et GMi suuremate sportautode müük ületas ootused. Chevrolet Tahoe müük kosus 47 protsenti, Hummeri uut mudelit H3 müüdi varasemaga võrreldes kolm korda enam.
    Maailma suuremad autotootjad viivad tööjõukulude kokkuhoiu eesmärgil tootmist üle Venemaale, Hiinasse ja Slovakkiasse. DaimlerChrysler kaotab ligi 15 000 töökohta Saksamaa Mercedese tehases ning investeerib tootmisesse Hiinas 1,5 miljardit eurot.
    Volkswagen plaanib Saksamaal kaotada 20 000 töökohta ja ehitada uus tehas Venemaale, kus igal aastal peaks valmima 300 000 Škoda Oktaviat.
    Prantsuse autotootja Peugeot on kulutanud 700 miljonit eurot (11 miljardit krooni) tehase ehituseks Slovakkias, kus asub tööle 3500 inimest. Kuni aastani 2010 on kavas tehasesse veel investeerida 350 miljonit eurot (5,5 miljardit krooni).
    Mullu toodeti maailmas esimest korda rohkem autosid väljaspool Põhja-Ameerikat ja Lääne-Euroopat, selgus firma PricewaterhouseCoopersi analüüsist. Töökohtade ränne ei lõpe enne kümmet aastat, ennustas PricewaterhouseCoopersi autotööstuse analüütik Chris Benko. "Nihe itta kujuneb kohutavalt valulikuks, sest autotööstus on juba liiga pikka ümberkolimist edasi lükanud," ütles Benko. Tema andmetel valmistasid Põhja-Ameerika ja Lääne-Euroopa tehased eelmisel aastal 48,9 protsenti kogu maailma sõidukitest.
    Head pole loota ka tulevikult, sest 2013. aastaks ennustas ta nende kahe regiooni toodanguks 44,7 protsenti. 2004. aastal tehti seal veel 50,5 protsenti autodest.
    Londonis asuva investeerimispanga Global Insight analüütik Nigel Griffiths ennustas, et järgmise seitsme aasta jooksul kasvab ülemaailmne automüük 19 protsenti. Põhja-Ameerika ja Lääne-Euroopa kasvuks kujuneb sel perioodil 5,5 protsenti, samas ootab ta mujal maailmas kasvuks keskmiselt 36 protsenti. Ida-Euroopas ootab ta kasvutempoks 20 ja Aasias 44 protsenti.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Financial Times analüüsib: kuidas Balti riigid Venemaa pärast köiel käivad
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.